Водії автобусів і вантажівок масово виїжджають за кордон у пошуках більших зарплат і кращих умов праці. Як вплинула трудова міграція на черкаський бізнес та чим можна їй зарадити, з’ясовувало «Громадське ТБ: Черкаси».
Черкащанин Микола кілька місяців працює в Німеччині водієм вантажівки, возить фурою пластик для медичних матеріалів. Отримує 1800 євро й каже, що робота йому подобається.
«Працювати легше, ніж в Україні. Дев’ятигодинний робочий день. Через кожні чотири години роботи – 45 хвилин відпочинку. Два дні вихідних. А у нас доводилося вночі їздити на розбитих дорогах, не відпочиваючи. При цьому отримував у чотири рази менше», – каже Микола.
За даними Державної служби зайнятості, водії в середньому отримують 6 600 гривень. Зарплата водія у тій же Польщі вища в 5 разів – від 1200 до 1500 євро. Це в середньому 39 500 гривень.
З автотранспортних підприємств області щодня звільняються по кілька працівників, каже керівник ПАТ «Черкаське обласне підприємство автобусних станцій» Володимир Гончаров. Така тенденція триває останні два роки.
Не вистачає працівників і перевізникам, що обслуговують обласний центр.