За словами керівника Івана Далібожака, планували, що після ремонту черкаське летовище зможе приймати великі пасажирські судна такі, як боїнг та Airbus на 180 пасажирів. А ще планували транспортувати хворих, організовувати патрулювання та пасажирські перевезення. Та нині навіть розмітка на злітну смугу не нанесена. І все це залишається у планах керівництва аеропорту, інформує Суспільне: Черкаси. Та коли вони здійсняться, зауважив керівник, нині не відомо. Тому що капітальний ремонт злітно-посадкової смуги досі не завершено:
"Такі роботи до трьох місяців у Жулянах виконувалися. Ми ж, – у січні будемо мати два з половиною роки".
У вересні 2019-го на летовищі уклали асфальтобетонне покриття. За два тижні після цього на ньому почали з’являтися тріщини, розповів Іван Далібожак. І досі не нанесено маркування смуги, а без цього жодне повітряне судно приземлитися не зможе:
"Кошти були ще в червні передбачені на маркування полоси і департамент, і підрядник схему нанесення маркування міняли", розповів директор.
За словами керівника аеропорту, затримує маркування смуги фірма "Росдорстрой". Вона виграла тендер на капітальний ремонт летовища. Через завищення цін на придбання будівельних матеріалів нині щодо цієї фірми відкрито карну справу, розповів 29 грудня Суспільному нині вже екс-голова облдержадміністрації Сергій Сергійчук. Такою є і ухвала Вищого антикорупційного суду від 23 грудня 2019 року.
Замовник робіт – департамент будівництва облдержадміністрації. Виконувачка обов’язків директора Юлія Шевченко пояснює, що у слідство втручатися не можуть, а маркування фірма-підрядник не наносить через низьку температуру:
"У 2019-му році була пробно нанесена фарба і при низьких температурах – це менше п'яти градусів тепла, фарба злазить. Представники як підрядної організації, так і технічного нагляду заявляють щодо невідповідності температурного режиму для нанесення розмітки".
Тому, каже Юлія Шевченко, розмітку нанесуть, але коли потеплішає:
"Із весни, я вважаю, вже можна починати наносити розмітку і робити роботи. У залежності від того, коли кошти ДФРР будуть видані повторно".
Допоки ж триває ремонт, прибуток від малої авіації черкаський аеропорт не отримує, розпловів Іван Далібожак, а в майбутньому можуть залишитися і без фінансування з держбюджету.
"Ми за це отримували кошти. Хочуть до нас прилітати з різних країн. В цьому році було кілька дзвінків – з Ізраїля, Нідерландів, Австрії".
За словами директора, аеропорт бере участь у програму фінансування на 2022 рік – фінансування аеропортів із державного бюджету. Тож, якщо заклад цьоріч не отримає сертифікату – це має бути весною-влітку – у листопаді його виключать із програми фінансування назавжди.