Дмитро Виноградов: «Які причини зменшення притоку інвестицій до області»

Коментарі

Незважаючи на те, що у 2015 році в економіку Черкаської області було залучено близько 5 мільйонів доларів США іноземних інвестицій, загальний показник обсягу залучених з початку інвестування в економіку області прямих іноземних інвестицій на кінець 2015 р. становить трішки більше 410 млн.дол. США., що в розрахунку на одну особу дорівнює близько 330 дол. США.

Ukrainian English Russian

- Для порівняння, на початок 2014 року цей показник становив 890 млн.дол.США. та в розрахунку на одну особу - 705,9 дол. США, - розповідає керівник Черкаського регіонального центру інвестицій та розвитку Дмитро Виноградов.

За його словами, розподіл залучених іноземних інвестицій між містами та районами Черкаської області (в розрахунку на одну особу) коливається між 0,1 дол. США у місті Каневі до 2 962,6 дол. США у Черкаському районі.

У чому причина такої ситуації з інвестиціями аналізує Дмитро Виноградов.

- На перше місце я би поставив недостатнє інституційне забезпечення інвестиційної політики в області та на місцях. Інвестиційна політика регіонального рівня не стала конструктивним елементом системи регулювання інвестиційної діяльності, - зауважує він.

За його словами, місцеві ради здійснюють (впливають) на інвестиційну діяльність на власний розсуд у рамках чинного законодавства. Загальне враження від такого регулювання складається як про розрізнену і неупорядковану систему. І головне, засоби та інструменти регулювання інвестиційної діяльності на рівні районів та окремих громад не імплементовані до базових нормативно-правових документів регіонального розвитку, у першу чергу – до стратегії регіонального розвитку.

Таким чином «інвестиційна стратегія» регіону перетворюється на набір хаотичних неперіодичних дій щодо приваблення інвесторів до реалізації окремих інвестиційних проектів або недопущення припинення чинних проектів, не має стратегічного спрямування і не сприяє розкриттю внутрішнього потенціалу регіону.

На другому місці - недосконалість інструментів розкриття внутрішнього потенціалу області.

Інституційним інструментом є регіональна стратегія (“Стратегія регіонального розвитку Черкаської області на період до 2020 року”). У чинній стратегії відсутній системний і всебічний аналіз визначення способів використання внутрішнього потенціалу регіону.

У регіональній стратегії присутній аналіз окремих галузей та сфер діяльності, які становлять господарську основу для нашого регіону, проте він не має стратегічної спрямованості як загалом, так і в контексті підвищення інвестиційної привабливості Черкащини, зокрема. З тексту стратегії інвестору важко дійти висновків про можливість здійснення капіталовкладень. Відповідно, проведений у такий спосіб аналіз стану розвитку окремих галузей та сфер діяльності не сприяє розкриттю внутрішнього потенціалу регіону.

По-третє, неефективність окремих інструментів фінансування проектів.

Ресурси Державного фонду регіонального розвитку поки що спрямовуються на фінансування “поточних”, а не стратегічних проектів, як це має бути згідно з законодавствои. Тим самим не тільки нівелюється принцип діяльності фонду, але й “поточні” проекти фінансуються з джерел, які б мали спрямовуватися на стратегічно важливі для громади проекти.

Ще одне, можливо, найважливіше. Коли представники влади у публічних виступах декларують підтримку інвесторів, обіцяють створити сприятливе регуляторне середовище для бізнесу та таке інше, їм необхідно розуміти, що бізнес дуже уважно придивляється до фактичних дій влади та очікує на позитивні сигнали.

На жаль, прийняття Бюджету Черкаської області де не передбачено фінансування жодної програми, яка б сприяла розвитку бізнес-середовища Черкаської області, включаючи заходи передбачені в “Стратегії регіонального розвитку Черкаської області на період до 2020 року”, цьому не сприяє.

Так само представників бізнес-середовища регіону вразило призначення на посаду першого заступника голови ОДА людини без досвіду роботи у реальному секторі економіки – це дає ще один сигнал для бізнесу, що на найближчий час влада не ставить серед своїх головних пріоритетів економічний розвиток Черкащини.

Іншими словами – влада просить і місцевих підприємців, і іноземних інвесторів у найближчий час її не турбувати!

Трішечки позитиву.

Сподіваємось, що у 2016 році почнуться підготовчі роботи на будівництві Канівської гідроакумулюючої електростанції. Це будівництво планувалося ще з 2009 року. Джерелами фінансування проекту було визначено кошти як державного бюджету, так і власні кошти ПАТ “Укргідроенерго” та кредитні ресурси. Вже зараз готовність інвестувати підтвердили Міжнародний банк реконструкції та розвитку (500 мільйонів доларів США) та Європейській інвестиційний банк (400 мільйонів євро). Прогнозований термін кредитування становить 18 та 25 років відповідно.

Планується, що будівництво Канівської ГАЕС триватиме сім років із почерговим введенням агрегатів, починаючи з 2019 року.

Кореляція цілей розвитку регіонів для ЄС та України очевидна.

Враховуючи свідомий Європейський вибір України, ефективне використання конкурентних переваг регіонів передбачає створення у регіонах оптимальних умов, які надавали б їм можливість розкрити свій потенціал – ресурсний та виробничий – на основі поглибленої спеціалізації регіональної економіки. Завдяки цьому регіон стає конкурентоспроможним.

Конкурентоспроможний регіон стає сприйнятливим до інновацій, застосовує енергоощадні технології, виробництво у ньому не завдає значних збитків довкіллю; у такому регіоні створюються умови для розвитку традиційних сільських і міських поселень.

Погода
Погода у Черкасах

вологість:

тиск:

вітер: