Кар‘єрні радники, насамперед, покликані надавати послуги та нести відповідальність за сприяння у працевлаштуванні, виходячи з інтересів клієнта. При наданні послуг кар‘єрний радник повинен бути ланкою між клієнтом та потенційним роботодавцем. Тому ключовим показником ефективності їх роботи є швидкість та якість працевлаштування особи.
Основними перевагами співпраці між кар’єрним радником та безробітним є:
- співпраця з кар’єрним радником на підставі індивідуального плану працевлаштування;
- проведення поглибленого профілювання для уточнення здібностей, навичок, професійних компетенцій;
- супровід під час підготовки до співбесіди з роботодавцем;
- підтримка під час проведення переговорів з роботодавцями щодо умов працевлаштування;
- залучення до активних заходів державної політики зайнятості населення;
- підтримка при самостійному пошуку роботи;
- сприяння започаткуванню власної справи.
Функціональні обов’язки кар’єрних радників полягають, насамперед, у наданні допомоги громадянам усвідомити свої сильні особистісні якості, самостійно визначити наявні конкурентні переваги, зокрема, здібності, навички, та у допомозі при складанні індивідуального плану надання послуг або плану працевлаштування. Такі фахівці покликані навчити громадян самостійно здійснювати пошук роботи, готуватися до співбесіди та створювати ефективне резюме. Підтримка клієнтів у прийнятті рішень, пов‘язаних з кар’єрою, наприклад, консультування з розроблення довгострокового плану професійного зростання, мотивація задля досягнення визначених цілей, навчання клієнтів долати психологічні перешкоди та спонукання їх проявляти активну та відповідальну позицію – є також функціями кар’єрних радників.
Під час роботи з клієнтом, кар’єрні радники, у разі потреби, мають надати громадянам інформацію про умови проходження формального чи неформального професійного навчання, розповісти про переваги самостійного навчання та перелік суб’єктів освітньої діяльності, зазначають у Черкаському ОЦЗ.