ПОРТАЛ
15 жовтня 2016, 17:54

Перекладач


перекласти з:

перекласти на:

Черкаські винахідники удосконалюють двигун для використання біогазу

Науковці ЧДТУ завершують виконання державного замовлення – розробку можливості використання альтернативних джерел енергії – у рамках вирішення стратегічної проблеми енергозабезпечення України.

Черкаські винахідники удосконалюють двигун для використання біогазу

- Ми завершуємо роботу над переобладнанням дизельних двигунів для роботи на стиснутому природному газі. Для України надзвичайно актуальною є не лише необхідність забезпечення альтернативними видами енергії, але й проблема збереження довкілля - зменшення викидів у атмосферу шкідливих речовин, - зазначає доцент кафедри Автомобілів та технологій їх експлуатації ЧДТУ Ігор Шльончак. – На вирішення обох цих проблем і спрямовано наш проект, що передбачає переобладнання дизельних двигунів для роботи на біометані. Цей продукт переробки сільськогосподарських, виробничих і побутових відходів на сьогодні є одним із найперспективніших альтернативних джерел енергії для України. На сьогодні ми уже провели дослідження адаптації до його використання на двигунах автобусів «Богдан» - і плануємо остаточно завершити розробку до кінця року.

Це не перший винахід кафедри у сфері пошуку альтернативних джерел енергії. Науковці ЧДТУ провели адаптацію дизельних двигунів для використання біопалива – продукту переробки ріпакової олії, що також виробляється хіміками ЧДТУ.

- Біопаливо – це, фактично, форма збереженої сонячної енергії, що «захоплюється» через процес фотосинтезу під час росту рослин. Його переваги — у безпечності для довкілля, у вирішенні проблеми зростання вартості традиційного пального, і загалом – проблеми залежності України від нафти, як джерела енергії, - констатує Ігор Шльончак. - Застосування біопалива у дизелях, при випробуваннях, покращило паливну економічність двигуна автобуса «Богдан» до 4 %, і знизило викиди шкідливих канцерогенних речовин відпрацьованих газів у середньому на 7 %. Результати нашої роботи сьогодні уже почали впроваджувати на ПАТ «Метровагонмаш» Шполянський завод запасних частин» та ПАТ «Черкаський автобус».