11:55, 12 вересня 2019

Бізнес та бухгалтерська спільнота уже може переглянути напрацювання парламентської більшості, які стосуються покращення норм Податкового кодексу України. Йдеться про законопроект № 1210 "Про внесення змін до Податкового кодексу України щодо вдосконалення адміністрування податків, усунення технічних та логічних неузгодженостей у податковому законодавстві".

Такі зміни займають 151 сторінку тексту. buh.ligazakon.net виділила ключові з них.

Адміністрування податків

1. З'явиться стаття, присвячена контрольованій іноземній компанії. Нею вважатимуть будь-яку юридичну особу, зареєстровану в іноземній державі (на території), яка визнається такою, що знаходиться під контролем фізичної або юридичної особи - резидента України.

2. Якщо у роботі електронного кабінету виявлена технічна та/або методологічна помилка, і така помилка визнана у повідомленні на офіційному веб-порталі ДПС, то підстави для притягнення платника податків та/або його посадових осіб до відповідальності за порушення податкового законодавства, що були зумовлені виключно цією помилкою у роботі електронного кабінету, відсутні.

3. У випадку відсутності первинних документів, що відповідають реальним (фактичним) обставинам операції та поведінки платника, його операції обліковуються відповідно до фактичних умов та обставин здійсненої операції та/або фактичної поведінки платника. Обов'язок доведення невідповідності первинних документів реальним (фактичним) умовам та обставинам здійснення операції та/або поведінці платника, покладається на контролюючий орган.

4. Розрахунки, в тому числі - розрахунок частини чистого прибутку (доходу), дивідендів на державну частку, які подаються до контролюючих органів, прирівняють до податкової декларації.

5. Скарга на рішення ДПС може бути оскаржена до Апеляційної ради з питань розгляду скарг платників податків шляхом подання відповідної скарги до Мінфіну.

6. Якщо граничний строк сплати податкового зобов'язання припадає на вихідний або святковий день, то останнім днем сплати податкового зобов'язання вважається операційний (банківський) день, що настає за вихідним або святковим днем.

7. Випишуть нові редакції норм, які стосуються авансового внеску з податку на прибуток з виплати дивідендів.

8. В новій редакції викладуть п. 58.1 ПКУ, який стосується вручення податкового повідомлення-рішення.

9. Внесення змін до плану-графіка перевірок допускається не частіше ніж раз на квартал, крім випадків, коли зміни пов'язані із змінами найменування платника податків та/або виправлення технічних помилок.

Акт та довідка перевірки стануть доказовою базою.

10. Якщо особа вважає, що в результаті дії або рішення контролюючого органу України або відповідного органу влади іншої країни вона піддається чи піддаватиметься оподаткуванню, яке не відповідає положенням міжнародного договору України про уникнення подвійного оподаткування, вона може, незалежно від засобів правового захисту, передбачених ПКУ, подати заяву про розгляд справи за процедурою взаємного узгодження.

11. Контролюючі органи несуть відповідальність за вчинення податкових правопорушень посадовими (службовими) особами таких органів.

12. Юрособа-платник податку несе фінансову відповідальність за вчинення податкових правопорушень її відокремленими підрозділами.

13. Визначать обставини, що пом'якшують відповідальність особи. У разі наявності хоча б однієї обставини, що пом'якшує відповідальність, розмір штрафу становить 50% від розміру, встановленого ПКУ.

І це лише невелика частина змін, які з великою ймовірність прийме Рада восени 2019 року. Адже очікується, що основні зміни запрацюють із 01.01.2020 року. Хоча деякі наберуть чинності із дня з дня, наступного за днем його опублікування, а деякі - із 01.07.2020.