Як кав’ярні Черкас долучаються до екологічних ініціатив

Новини

 «Думай глобально, дій локально!» – девіз ООН на XXI століття (Local Agenda XXI). Дуже лаконічно характеризує, як слід поводитися під час екологічної кризи. 18000” з’ясовувало як місцеві кав’ярні долучаються  до його реалізації в Черкасах.

Ukrainian English Russian

ЗАКЛАДИ МІСТА ВМИКАЮТЬ ЕКОМИСЛЕННЯ

Пластикові відходи такі ж токсичні для природи, як і аб’юзери для людей, – про це знає кожен. Менш відомо, що  одноразові паперові стаканчики теж спричиняють подібну ситуацію. Насправді такі чашки для напоїв не мають шансів на вторинну переробку, адже вони оброблені тонким шаром пластику для запобігання протіканню, що фактично унеможливлює їхню утилізацію.

Розуміючи цей процес, а також шкоду від нього, дедалі більше власників кав’ярень та кафе переформатовують свої заклади під екофрендлі мислення, здійснюючи для цього низку заходів, які покращують їхню роботу та стан екосистеми. Наприклад, співзасновик мережі «Сaffeine», ресторану «Vano» та «Soborniy» Артем Слюсар зазначає:

 – Ми завжди намагалися використовувати меншу кількість пластику, але свідомо перейшли десь близько рік тому. Ідея щодо направлення нашого закладу на екосвідомі принципи  не виникла імпульсивно, оскільки нам завжди хотілося не завдавати шкоди нашій планеті. З кожним днем ми стараємося якісь речі замінити на eco friendly. Нині повністю перейшли на біорозкладний посуд на виніс, стаканчики, пакети.

Стакани в нас із переробленого бамбуку. Посуд також за півроку повністю біорозкладається. Зараз ведемо перемовини щодо переходу на трубочки з очерету. Залишаються кришки, яким важко на цей час знайти альтернативу. Але ми не зупиняємося.

Водночас Вадим Рогуляк, власник «Cult Coffee», каже, що для його закладів бути в екопросторі вже давно стало нормою через те, що від початку відкриття першого закладу він активно підтримує екоакції. А насамперед: «Cult Coffee» використовує винятково крафтові стаканчики та упаковку.

Варто сказати, що більшість закладів харчування в нашому місті не будуть проти, якщо попросити їх налити напій в особисту чашку, однак бути «на хвилі» та свідомо позиціонувати себе в екоспільноті – зовсім різні речі.

 – Ми намагаємося розуміти тенденції порядку денного й адаптуватися під них. Зараз ця (екологічна, – ред.) тема актуальна, наші гості диктують наш вектор розвитку, вони дали запит: приносячи чашки з собою, розповідаючи, як влаштовано в інших закладах, кажучи, як вони бачать це в нас і тому подібне. Наша справа вчасно та якісно реагувати, – розповідає Іван Іскімжі, співвласник кав’ярні «ШО ТАМ?».

ЕКОДІЇ РІЗНИХ МАСШТАБІВ ДЛЯ ОДНІЄЇ МЕТИ

 – Звісно, свідомість та мислення людей змінюється на краще щодо навколишнього середовища з кожним днем, і ми це бачимо по наших гостях. Але щоб кардинально змінити, треба на законодавчому рівні заборонити використання поліетиленових пакетів та одноразового пластику й запропонувати альтернативу, – ділиться співзасновик мережі «Сaffeine», ресторану «Vano» та «Soborniy» Артем Слюсар.

Але поки ми можемо спрямувати нашу увагу на екопроекти, які вже існують у країні, хоч і не на законодавчому рівні.

Зокрема, вже кілька років у більшості міст України продовжує свою діяльність неформальна волонтерська кампанія «Eco Friendly Cafe». Заснований черкаською екоактивісткою Лідою Криштоп проект за зменшення використання одноразових стаканчиків та пластикових соломинок в Україні від 2017 року залучає заклади до екомислення.

Волонтерка акції Олександра Коваль зазначає єдине, над чим потрібно попрацювати кав’ярні чи кафе для приєднання до проекту – заповнення заявки, оскільки це 100% волонтерство, «EFC» надає наліпки й сплачує за сайт ініціативи, на якому буде вказана назва закладу.

«ДУМАЙ ГЛОБАЛЬНО, ДІЙ ЛОКАЛЬНО!»

До речі, за отримання кави у свою термочашку відвідувачі різних закладів Черкас можуть отримати всілякі екофішки, як-от: у «Сaffeine» це 20% знижка від замовлення, у «Cult Coffee» можна отримати -5 грн від замовлення, «ШО ТАМ?» теж заохочує клієнтів приносити власні горнятка різноманітними знижками.

Та доки тенденція локального рівня може вражати своїм супершвидким спрямуванням вгору, слід пам’ятати про ширший спектр проблеми:

 – Рівень загальної свідомості низький, багато кафе щиро не розуміють, нащо це все треба, й не хочуть напрягатися. Ми колись обійшли всі кафе в одному районі й там ніхто не захотів долучитися… Адже кафе не хочуть втрачати відсоток прибутку, хай і мізерний. Якщо буде більше запитів від людей, тоді й кафе відреагують, це все про популяризацію. Ще 10 років тому тих стаканчиків взагалі не було, а тепер це величезна проблема, – розповідає волонтерка. 

Погода
Погода у Черкасах

вологість:

тиск:

вітер: