Заробіток на авто: п’ять способів отримати додатковий дохід

Новини

Автомобіль сьогодні - задоволення недешеве. Ціни на пальне, ремонт та ТО стали багатьом не по кишені. Все частіше люди добираються на роботу громадським транспортом, залишаючи машину для виїздів у невідкладних справах або за громіздкими покупками. Однак, є кілька способів перетворити її в джерело стабільного заробітку, пише «Сегодня».
Ukrainian English Russian

Бренд на колесах: клеїмо рекламу на борт

Для автовласника це, мабуть, найзручніший спосіб заробити незайву копійку. Ніяких додаткових витрат - досить знайти компанію, готову заплатити за те, що машина буде возити її рекламу вашими звичайними маршрутами. Допомогти в пошуку можуть рекламні агентства (правда, далеко не всі) або спеціалізовані сайти, на яких "зустрічаються" рекламодавець і потенційний автопартнер.

"Алгоритм дій простий, - каже керівник такого порталу Віталій. - Власник автомобіля реєструється на сайті, вказуючи марку, модель, рік випуску авто, приблизний щоденний пробіг, райони перебування і парковки. Потрібно надати свіже фото машини. Дані повинні бути достовірними, адже за ними рекламодавець буде робити свій вибір".

- Найбільшим попитом користуються авто з щоденним пробігом 60-100 км, маршрут яких охоплює кілька районів". Також важливий стан машини - компанія не стане оплачувати рекламу на розбитій машині.

Заробити таким способом можна від 300 грн в місяць - це ставка за невелику наклейку на задньому скло авто. Якщо рекламодавець хоче обклеїти двері, капот або дах машини, кожна деталь обійдеться йому додатково в 200-250 грн. "Були компанії, які брендували авто під свій стиль повністю, - згадує Віталій. - Вони пропонували по 2,5 тис. грн щомісяця, але укладали договір мінімум на рік". Гарна надбавка в основного доходу, але треба розуміти, що від тривалого "носіння" реклами на капоті або даху фарба на авто буде вигоряти нерівномірно і може вийти так, що машину після зняття рекламних наклейок доведеться перефарбовувати.

Дохід. 300 грн в місяць за невелику наклейку.

Трансфер для друзів людини

Ще один спосіб заробітку, який не зажадає від автовласника ніяких капітальних вкладень і займе відносно небагато вільного часу - зоотаксі. Цей сервіс давно з'явився в Європі і тільки недавно став набирати популярність у нас. Сьогодні пошукові системи на запит "зоотаксі Київ" видають близько 10-15 компаній, які організовано надають послуги перевезення дрібних і великих тварин. Як правило, це ветеринарні клініки, рідко - служби таксі. Тариф при цьому в півтора-два рази вище, ніж при поїздці пасажира без тварини: 5 грн. проти звичайних 2,5-3 грн. за км в столичному таксі. Поки конкуренція невелика, для охочих підзаробити є всі шанси знайти свого клієнта.

Вигідно. Тариф у зоотаксистів в 2 рази вище, ніж звичайний.

Віддам машину в добрі руки

Бувають випадки, коли власнику стало занадто дорого обслуговувати авто або знайшлася робота поруч з будинком, і машина стоїть без діла. У такій ситуації можна перетворити її в джерело доходу, здавши напрокат. Залежно від моделі авто і способу здачі в оренду (самостійно або через посередників), за один місяць можна отримати від 5 тис. грн. Заковика в тому, що другий місяць "получки" може не настати.

"Ризиків при здачі машини в оренду безліч, - каже киянин Ігор, який регулярно здає в прокат два своїх авто, Daewoo Lanos і Volkswagen Bora. - Почнемо з того, що не можна довіряти автомобіль таксистам. Стежити за машиною ніхто не стане, а використовувати її будуть в дві-три зміни.

Трохи кращі від таксистів в плані оренди служби, які наймають авто у приватних осіб, щоб здавати їх подобово або потижнево. Через високі розцінки (в середньому $ 30-50 на добу) клієнтами таких компаній, як правило, виступають заможні люди, які не будуть навмисно "вбивати" орендований транспорт. Але з цієї ж причини в службах прокату і високі вимоги до об'єкту оренди: економ-класом вважається авто типу Chevrolet Aveo або Skoda Fabia. Крім того, заробіток орендодавцю тут ніхто не гарантує: він буде залежати від того, як часто його машину брали напрокат. За посередництво служби прокату беруть собі 30% - тобто якщо авто виставили по $ 40 на добу, власник отримає 28 з них.

Ігор вважає, що вигідніше здавати машину в оренду без посередників. Правда, до цього доведеться підготуватися. По-перше, автомобіль повинен бути обладнаний маячком, а краще GPS-трекером з можливістю відключити авто з комп'ютера. По-друге, потрібна страховка КАСКО, причому для короткострокового прокату її доведеться купити самому, а в разі довготривалої оренди її може оплатити орендар.

"При складанні договору оренди детально опишіть техстан авто і візьміть з орендаря розписку, що нові дефекти (якщо їх не покриває страховка) він усуне за свій рахунок, - радить Ігор. - Вкажіть, хто буде відшкодовувати збиток в разі ДТП або викрадення машини. Гроші краще брати раз в кілька днів навіть для довгої оренди. Так ви зможете хоч частково контролювати авто і його водія".

Авто в оренду. Тільки з грамотно складеним договором.

Кур'єрський експрес: гроші на доставці

Для тих, хто працює позмінно або неповний день, цілком прийнятним буде варіант підробітку кур'єром. Завдяки розвитку інтернет-торгівлі сьогодні таких співробітників шукають найрізноманітніші компанії, від піцерій до виробників меблів. Правда, через те що сьогодні компанії часто покривають витрати на паливо самі, з метою економії перевагу частіше віддають транспортному засобу на газу. Крім того, звертають увагу і на стан авто, адже стара розбита машина може зірвати доставку.

Заробіток тут залежить, в першу чергу, від графіка роботи. На "короткій" зміні за 3 години на день можна заробити близько 100 грн. Як правило, цей час, незручне для постійних співробітників (наприклад, з 6 до 10 ранку або з 9 до 12 ночі), але ідеальний для підробітку. А кур'єр на повну зайнятість в середньому може розраховувати на зарплату в 4 тис. грн. При цьому робочий день може тривати 10-12 годин. Чи не весь цей час доведеться їздити на авто, але постійна готовність - головна умова такого працевлаштування.

Другий фактор, що визначає суму заробітку - специфіка вантажу. "Доставка піци або суші коштує найдешевше, - ділиться спостереженнями кур'єр з 3-річним досвідом роботи Олег. - Якщо, звичайно, мова йде не про ресторан преміум-класу. При цьому замовлень чимало, їздити доводиться часто, хоча зазвичай в межах двох-трьох районів. В минулому році за 12-годинну робочу зміну і доставку мінімум 10 замовлень в день піцерія мені платила 250 грн. Виходило 3 тис. грн на місяць при графіку "тиждень через тиждень". Зараз на постійній основі займаюся доставкою електроніки і побутової техніки з окладом в 5 тис. грн. Будні з 9 до 19, субота з 10 до 17. Втомлююся менше, хоча відповідальність за вантаж вища". Це один із головних ризиків роботи кур'єром.

З піцою на борту. За такий вантаж платять найменше.

Авторепетитор

Приватний автоінструктор - це, мабуть, найбільш енерговитратний спосіб заробити на власному авто. Адже, крім палива, доведеться закласти в стартові витрати свої знання, досвід і нерви. Проте, окупляться ці витрати швидко: сьогодні уроки водіння з особистим викладачем в Києві коштують близько 150-200 грн. за півтори години. Кілька учнів за вихідні - і за місяць набігає непогана надбавка до зарплати. На навчальному полігоні в приватному порядку можна давати уроки всім без винятку, а ось в режимі міської їзди - лише тим водіям, у яких є діючі права.

"Пару років тому в ПДР внесли норму, що навчати водінню може тільки сертифікований фахівець, - зазначає автоінструктор Валерій. - Для отримання свідоцтва потрібен 3-річний водійський стаж і успішна здача іспитів з теорії і водіння. Легально вчити людей їздити без цього документа заборонено. Крім того, не можна давати уроки на звичайній машині: авто має бути обладнано мінімум дублюючими педалями зчеплення і гальма, додатковими дзеркалами, а також позначатися як навчальний транспортний засіб - буквою "У" спереду і ззаду".

Крім того, не варто забувати про ризики, яким піддаються як учень з учителем, так і інші учасники дорожнього руху. Всім, хто зважився поповнити бюджет уроками водіння, експерти радять тренувати учнів на автодромах. Кілька оголошень в інтернеті, ціна трохи нижча, ніж у сертифікованих інструкторів - і така пропозиція знайде клієнтів. Якщо ж водій серйозно надумав відкрити свою практику, краще піти легальним шляхом. З переобладнанням авто легко впораються фахівці будь-якого великого СТО, хоча заплатити за це доведеться від 1,5 тис. грн.

Щоб уникнути проблем з податківцями варто зареєструватися в якості фізособи-підприємця. Правда, після цього доведеться платити податки, зате можна не боятися претензій фіскальної служби. Найбільша проблема виникне зі свідоцтвом автоінструктора. Справа в тому, що сьогодні його отримати неможливо. "Управління ДАІ, яке відповідало за видачу даного документа, розформували, - пояснює Валерій. - Хто буде цим займатися далі, незрозуміло. Зараз" зависли "навіть автошколи, у яких закінчилися ліцензії".
Погода
Погода у Черкасах

вологість:

тиск:

вітер: