На «Черкаському автобусі» нардепи презентували законопроєкт про локалізацію

Новини

Колись на заводі «Черкаський автобус» робили до 180 автобусів на місяць, зараз лише 25, при тому, що проєктна потужність заводу — це 3000 одиниць техніки на рік. Виготовляють для міського транспорту, шкільний автобус, приміські, спеціальні, а також вантажівки для комунальників. На підприємстві сподіваються, що завдяки збільшенню замовлень від держави вони зможуть зберегти робочі місця і якість випуску продукції.

Ukrainian English Russian

Керівник підприємства «Черкаський автобус» Олександр Дорош переконаний, що їхнє підприємство здатне виготовляти, які і раніше, значно більше техніки.

- Раніше у нас був безперервний робочий тиждень, в день виходило вісім автобусів. Після війни у нас все закрилося. Хотілося б зберегти хоча б ці потужності, — відзначає керівник «Черкаського автобусу».

Цьому може сприяти законопроєкт про локалізацію (№ 3739), прийнятий Верховною Радою у першому читанні, переконана ініціативна група депутатів від фракції «Слуга народу», що приїхали на завод його презентувати. Він полягає у тому, що держава має купувати за гроші платників податків хоча б 30 % продукції машинобудування, яка вироблена в Україні. Щороку цей відсоток має зростати.

Законопроєкт № 3739 дозволить зберегти 200 тисяч існуючих робочих місць та створити 62,5 тисячі нових, пише vycherpno.ck.ua.

- Це потрібно перш за все для того, щоб створювати робочі місця всередині країни. Тому що, коли ми за державні кошти купуємо американські локомотиви або китайські вагони метро, ми, фактично, оплачуємо роботу американських і китайських працівників, коли ми повинні стимулювати створення робочих місць і підвищення зарплат саме в Україні, — розповідає нардепка, заступниця голови Комітету ВРУ з питань економічного розвитку Роксолана Підласа.

Мова іде про 4 галузі машинобудування: енергетичне машинобудування, виробництво громадського та пасажирського транспорту, спец- і комунальна техніка та залізнична техніка.

Якщо законопроєкт ухвалять у другому читанні, то уже у 2021 році виробники, які мають принаймні 30% комплектуючих у складі виготовленої ними продукції машинобудування, зможуть продавати їх державі. Проте це не означає, що вони не зможуть займатися імпортом, єдина умова, що хоча б на 30 % привезений із-за кордону продукт має бути доукомлектований українськими деталями.

До слова, автобуси, виготовлені на АТ «Черкаський автобус» складаються на 60% з українських деталей і комплектуючих.

Інші країни уже давно впровадили подібні і навіть більш жорсткі умови локалізації підприємств, наголошує народний депутат України, голова Комітету ВРУ з питань національної безпеки, оборони та розвідки  Олександр Завітневич:

«Ті речі, які у нас кращі, ми можемо виробляти у себе. Ось на прикладі автобуса, поки у нас немає виробництва гарних двигунів, ми їх будемо купувати за кордоном. А те, що ми вміємо робити, то давайте і будемо робити у нас. Це проста математика».

Ухвалення цього законопроєкту, це лише перший крок для підтримки вітчизняного виробника, який наразі опинився у скрутному становищі, вважає народний депутат України та голова підкомітету з питань залізничного транспорту Комітету ВРУ з питань транспорту та інфраструктури Олександр Скічко. Уже наразі він зіштовхнувся із спротивом іноземних виробників, які не зацікавлені у втраті замовників.

Погода
Погода у Черкасах

вологість:

тиск:

вітер: