ПОРТАЛ
28 жовтня 2011, 12:23

Перекладач


перекласти з:

перекласти на:

Українські туристи стали більше цікавитися Черкащиною

Українські туристи стали більше цікавитися Черкащиною

Про перерозподіл напрямків та маршрутів українських туристів, про зростання вимог до туристичної інфраструктури , а також інші тенденції розвитку цієї галузі йшлося під час прес-конференції у Черкаському прес-клубі.

– Сьогодні спостерігається тенденція стосовно зміни туристичних напрямків: туристів «перебирають» на себе країни, що розвиваються – Азії, Південної Америки, Африки. Хоча сьогодні Європу відвідує у 20 разів більше туристів, ніж Африку – і в 10 разів більше, ніж Близький Схід, світові тенденції засвідчують майбутнє зміщення напрямків головних туристичних потоків, – констатував завідувач кафедри менеджменту туризму, готельного і ресторанного бізнесу Східноєвропейського університету економіки і менеджменту, кандидат історичних наук Іван Десятніков.

– Поки що Туреччина та Єгипет залишаються у черкащан найбільш популярними, але почався досить значний потік туристів до Європи – у Чорногорію, Хорватію, Грецію, Іспанію. Передовсім це пов’язано із революційними подіями – частина людей побоялася їхати до того ж Єгипту, Тунісу. Водночас, цінові та візові перепони на шляху до Європи для українців стали меншими, – зауважив директор туристичної агенції «VIP» Альберт Огаджанян. – Так само взимку: хоча є люди, яким на новий рік хочеться кардинальної зміни клімату, завжди є ті, для кого зима стійко асоціюється зі снігом і лижнею – і вони, як правило, також їдуть до Європи – Польщі або Словаччини, або ж до наших Карпат.

– Бронювати гірськолижні тури варто уже сьогодні, – радить директор Черкаського представництва компанії «Сеть агентств Горящих путевок» Галина Горська. – Якщо купувати тур за 2 місяці наперед, можна зекономити на вартості готелю до 25%. Загалом, якщо ви напевне знаєте, куди хочете поїхати – не варто чекати «гарячих пропозицій», краще купувати тур завчасно – це дозволить суттєво зекономити.

Галина Горська також додала, що кліматичні зміни уже почали позначатись на туристичних маршрутах черкащан: ті, хто влітку раніше традиційно їздив до Туреччини, обирав іншу країну або інший час відпочинку – через цьогорічну страшенну спеку.

– Черкащани почали майже цілорічно їздити до Єгипту та Таіланду, – зазначила Галина Горська. – Оскільки у Туреччині вологий клімат, а у Єгипті – сухий, ті ж 35-40 градусів спеки у Єгипті переносяться легше. У Таїланді взагалі цілий рік стоїть одна і та ж температура… Єгипет та Туреччина – це те, що дозволяють собі люди середнього достатку. Таїланд, Мексику, Шрі-Ланку обирають люди з дещо вищим рівнем достатку.

За словами Галини Горської, «посткризові» туристи стали вимогливішими: ставляться до відпочинку більш серйозно, вникають в усі деталі.

– Нині туристи керуються бажанням якомога більше отримати за свої гроші, – констатував директор туристичної агенції «VIP» Альберт Огаджанян. – Далеко не всіх тепер влаштовує «все включено» та «перша лінія» – люди хочуть дізнатися про стан пляжу, наявність аніматорів, тощо. Але нам із грамотними туристами працювати приємніше, хоч і складніше.

Стосовно цін, то, за словами директора Черкаського представництва компанії «Сеть агентств Горящих путевок» Галини Горської, пік припадає на серпень. Найдешевше відпочити можна у травні та вересні-жовтні. Досвідчені туристи обирають «оксамитовий сезон» – коли море ще тепле, а ціни вже нижчі. Переважно цей час обирають люди старшого віку, які хочуть відпочивати більш спокійно, «без дітей».

Крім того, за словами директора ТОВ «Туристична компанія «Мандрівник» Валентини Височин, «оксамитовий сезон» багато хто використовує для санаторно-курортного лікування.

Загалом, за словами завідувача кафедри менеджменту туризму, готельного і ресторанного бізнесу Східноєвропейського університету економіки і менеджменту, кандидата історичних наук Івана Десятнікова, торік за кордоном побувало до 1,3 мільйони українців, – це найбільше за останні 10 років (на 41% більше, ніж у 2009 році та на 1% більше, ніж у докризовий 2008 рік).

– Кількість туристів в Україні зростає – як тих, хто виїжджає, так і тих, хто в’їжджає, але точніше знати це не дозволяє відсутність чіткої системи обліку, – констатував Іван Десятніков. – При перетині кордону людина може вказати мету візиту довільно, на свій розсуд (ділова, релігійна, тощо). Тож, за офіційною статистикою, із туристичною метою Україну торік відвідали 1,083 мільйони іноземців, з них Черкащину – 721. Проте, лише з огляду на кількість хасидів-паломників, що відвідують Умань, стає зрозуміла неточність офіційних цифр. Туристів, що мандрують без посередництва туроператорів, у т.ч. до Криму, а також не зупиняються в готелях, офіційна статистика теж не враховує. Відтак, туристів, не врахованих статистикою, у різних регіонах у 3-4 рази більше. Іван Десятніков відзначив також, що на Черкащині торік на 12% стало більше внутрішніх (українських) туристів, та на 7% екскурсантів – людей, що просто відвідують культурні об’єкти, не затримуючись у цих місцях (На його думку, це свідчить про цікавість до Черкащини, «хоча докризових показників ми поки ще не досягли».

– Серед проблем розвитку туризму – його відносна дороговизна для пересічних громадян, тому і кількість екскурсій зростає на противагу кількості туристичних поїздок, – зазначив Іван Десятніков.

Він зауважив, що проблеми та нерозвиненість туристичної інфраструктури особливо відлякують іноземців, котрі звикли до високого рівня обслуговування. Скажімо, одним з унікальних місць Черкащини є Буцький каньйон – поблизу якого немає ані пристойного рівня готелю, ні ресторану. Він наголосив: „Ми возимо наших студентів на екскурсії – аби вони на практиці вчилися прокладати туристичні маршрути, вивчати туристичну інфраструктуру, працювати екскурсоводами. Нещодавно ми відвідали Олеський замок на Монастирищині: свого часу він конкурував із уманською «Софіївкою», а зараз про нього ледь знають. Тож, попри унікальність цього місця, там практично ніхто не буває…”.

За словами директора туристичної агенції «VIP» Альберта Огаджаняна, минулоріч Україна прийняла стільки ж туристів, як і Чорногорія – крихітна країна, площа якої становить 2\3 Черкаської області.

– Ми маємо потенціал, і його потрібно розвивати, – констатував Альберт Огаджанян. – Але без державної підтримки це просто неможливо: варто поглянути хоча би на Канів та Чигирин, аби переконатися, наскільки це важливо.

Як зазначила директор ТОВ «Туристична компанія «Мандрівник» Валентина Височин, після відродження Черкаською ОДА річкового порту черкаський туризм дійсно отримав нові можливості.

– З весни планується встановлення річкового зв’язку із Каневом, Чигирином, Києвом, можливо – Одесою, – констатувала Валентина Височин. – Сьогодні діє прогулянковий маршрут акваторією Дніпра, під час якого туристи дізнаються цікаві відомості про історію пароплавства та наше місто, де і з’явилося пароплавство. Тури проводить наша агенція, і ми бачимо, якою популярністю користується така можливість у черкащан: люди спеціально приїжджають з області, аби побувати в Черкасах на водній екскурсії.

Фахівці також підкреслювали, що Черкащина має високі потенційні можливості щодо залучення іноземних туристів, котрі приїжджатимуть до України на Євро-2012. Особливо важливу роль вони відводять поліпшенню інформування як наших співвітчизників, так і іноземців про туристичні можливості нашого краю та необхідність проведення організованої інформаційної кампанії.