Перевізники знову ініціюють підвищення транспортних тарифів

Транспорт і зв'язок

До 6 грн просили підняти вартість проїзду в автобусах міську владу перевізники. Виконком розрахунки підприємцям завернув, мовляв, обґрунтування не надто переконливі. Переживши торік транспортний колапс, не важко передбачити, що і цього року підприємці можуть вдатися до шантажу, пише vechirka.net.

Ukrainian English Russian

Алгоритм простий: перевізники спочатку просять підняти вартість проїзду, влада відмовляє, ті не випускають автобуси на маршрути – і врешті-решт виконком іде на поступки. Містяни сподівалися, що навчені гірким досвідом, посадовці за рік якось вирішать ситуацію з перевізниками. Однак складається враження, що торішній урок пройшов даремно.

Мер визнає: сьогодні немає підприємців, охочих зайти в місто та обслуговувати наші маршрути. Тож по суті Черкаси залежні від тих перевізників, які вже працюють на міських маршрутах. І знову ми потрапляємо у ситуацію, в якій перевізники мають усі важелі впливу на міську владу та городян, а напередодні зими це особливо тривожно.

– На жаль, багато перевізників вдаються до шантажу громади. І поки місто не стане монополістом у громадських перевезеннях, ми будемо повертатися до цієї ситуації, – констатує черкаський мер. – На жаль, коштом міста ми не спроможні провести транспортну реформу. Ми розпочали переговори з Європейським банком реконструкції та розвитку. Але свого часу депутати не підтримали у співпраці із ЄБРР «Черкаситеплокомуненерго», і це значно погіршило кредитну історію міста. А співпраця з ЄБРР дала б нам можливість отримати необхідних 10-15 млн євро та провести  реформу.

У перевізників своя правда, і також переконлива. Підприємці запевняють: собівартість перевезення у них становить від 6 до 8 грн, бо місто вимагає, аби на маршрутах працювали великі автобуси, а їхня робота та обслуговування дорожчі. Серед аргументів нового тарифу на проїзд і здорожчання електроенергії, пального, газу, вартості запчастин та ріст мінімальної зарплати. Усе це входить у собівартість послуги.

Окрім того, молоді та кваліфіковані кадри зараз їдуть на заробітки або за кордон, або у більші міста України, де за таку ж роботу отримують в рази більші зарплати. Працювати ж у Черкасах залишаються здебільшого люди передпенсійного та пенсійного віку. Зі слів Олени Куниці, зупиняти роботу на маршрутах міста перевізники наразі не планують. Однак і городяни мають розуміти, що надати ту послугу, яку від них очікують і вимагають, підприємці також не можуть.

Погода
Погода у Черкасах

вологість:

тиск:

вітер: