Перспективи розвитку річкового транспорту обговорили в області

Транспорт і зв'язок

Розвиток річкового транспорту – економічно вигідний тип перевезень. Це альтернатива залізничному та автомобільному транспортуванню. Його відновлення ініціювали в Європейській економічній комісії ООН у межах проекту Е-40. Втім втілення цього масштабного європейського проекту матиме низку екологічних наслідків для України й Черкащини зокрема.

Ukrainian English Russian

Про них йшлося на прес-конференції в облдержадміністрації під головуванням першого заступника очільника області Тараса Висоцького.

Міжнародний водний шлях (МВШ) E-40 має з'єднати Балтійське море з Чорним через Польщу, Білорусь, Україну (Гданськ-Херсон). Українська частина водного шляху Е-40 має пролягти водами української частини річок Прип’ять, яка проходить через Чорнобильську зону відчуження та Дніпро.  Розробники проекту припускають, що E-40 стане новим торговельним шляхом між портами Балтійського та Чорного морів, сприятиме залученню інвестиції в регіон та створить нові робочі місця.

Водночас реалізація проекту передбачає суттєвий вплив на річки. Зокрема зміни в їхньому гідрологічному та гідроекологічному режимах, будівництво та реконструкцію гідротехнічних споруд, збільшення розміру фарватеру, вирівнювання русла річок, днопоглиблювальні роботи тощо.

Ініціювали обговорення проекту на обласному рівні Національний екологічний центр України (НЕЦУ). Екологічна спільнота вважає, що втілення проекту призведе до деградації цінних водно-болотних угідь, ареалів оселищ цінних біотопів, негативно вплине на природні територій України в русла річок, зокрема, Дніпра.

Погода
Погода у Черкасах

вологість:

тиск:

вітер: