На переконання представників ГО, ідеться або про свідоме подрібнення загального лоту на кілька, або про непрофесіоналізм.
Ще минулого року, під час моніторингу якості доріг на Черкащині, відремонтованих у 2016-2018 рр., аналізуючи причини виявлених дефектів, представники ГО переконалися, що проблеми у дорожній сфері зароджуються ще на етапі планування.
Так, станом на сьогодні велика кількість об’єктів, на яких здійснюється ремонт доріг на Черкащині, слугує додатковим фактором зростання витрат людських та фінансових ресурсів. Мова йде про створення належної кількості кошторисної проектної документації, проведення відповідних процедур закупівель, а також здійснення технагляду (мінімум тричі на кожен об’єкт). Одним із шляхів уникнення цих проблем є “укрупнення” різних об’єктів в один лот під час здійснення закупівлі, пише 18000.com.ua.
Якщо повертатись до теми забезпечення належної якості виконання робіт, то станом на сьогодні ДП “Служба місцевих доріг Черкаської області” у своєму штаті має шість інженерів технагляду. Виходячи із загальної кількості запланованих 483 об’єктів ремонту, маємо в середньому факт того, що на одного фахівця припадає до 80 об’єктів. Відповідно, питання забезпечення якості робіт при такому фізичному навантаженні є риторичним.
Яскравим приклад сумнівної якості формування самого переліку об’єктів є дорога О 242025 /Шпола − Мокра Калигірка − Катеринопіль/ − Товмач.
З різницею у 12 днів на цій дорозі у червні 2019-го було проведено дві закупівлі, а саме:
поточний середній ремонт на км 0+000 – 0+500 на суму 487,929 тис грн (дата оголошення 06.06.19)
поточний дрібний ремонт км 0+000 – 1+000 на суму 79,289 тис грн (дата оголошення 18.06.19)
У першому випадку Замовником робіт був ДП «Служба місцевих автомобільних доріг у Черкаській області», у другому – Шполянська РДА.
При цьому саме районна державна адміністрація була також замовником розроблення проектної документації для ДП «Служба місцевих автомобільних доріг у Черкаській області», відповідно там знали про майбутні плани державного підприємства.
29 червня представники ГО зробили спільний виїзд із замовником і підрядником на об’єкт. Довжина ділянки ремонту в ТЗ становить 183 м. Учасники виїзду знайшли згідно з технічним завданням початкову і кінцеву точку та зафіксували, що дрібний ремонт (за тендером від 18 червня) вже виконаний. Разом з тим, у ході перевірки з’ясувалося, що ця ділянка не містить всіх тих недоліків, які вказані у дефектному акті до закупівлі поточного середнього ремонту від 6 червня, оголошеного «Службою місцевих доріг».
Хто ж все таки має відповісти за витрачені 567 тис. грн? Яким чином може здійснюватися закупівля різних типів ремонтних робіт на одну і ту саму ділянку дороги? Крім того, виходячи з результатів особистого візиту, можна припустити, що кошти можна було використати на ремонт дорожніх об’єктів, які перебувають у набагато гіршому стані.
Представники ГО «Проти корупції» про виявлені факти повідомили керівництво ДП «Служба місцевих автомобільних доріг у Черкаській області».