Сергій Шмиголь торік у Польщі придбав собі авто. Каже, у виборі керувався вигодою.
«Коштує вона в Польщі дві тисячі доларів. На сьогодні, такий опель коштує в Україні 6 тисяч доларів. Ця машина в основному виконує функції по роботі. І також це сімейний автомобіль. По роботі, на відпочинок, по справах».
До 22 лютого 2019 року в Україні діяла 50% знижка акцизного податку при оформленні авто із єврономерами. Зі слів Сергія, тоді сума розмитнення була завеликою для нього.
«Коштувало десь дві з половиною тисячі доларів. Але я вважаю, що навіть при пільговому розмитненні, середньостатистичній людині – це дорого, як мінімум. У нас середня зарплата в Черкасах для чоловіків – 300 доларів. І потрібно прокормити сім’ю, і квартплата, ну всі розуміють».
Із кінця лютого пільги більше, за словами заступника начальника відділу Черкаської митниці державної фіскальної служби, Василя Качана, не діють. Та окрім акцизу, у вартість розмитнення входить податок на додану вартість – це 20% від ціни авто, ввізне мито – 10% та від 3 до 5 % від вартості машини – збір до пенсійного фонду.
Тих, хто не встигне розмитнити авто до 22 серпня – штрафуватимуть. Сума – від 17 до 170 тисяч, розповідає Василь Качан. Додає: водіїв, які їздитимуть на машині із єврономерами, до відповідальності будуть притягувати працівники поліції.
«Ще будуть відбуватися спільні наради з управлінням патрульної поліції Черкаської області щодо відпрацювання даних автомобілів. За дане діяння передбачено лише один вид відповідальності – тобто адміністративна відповідальність. Там передбачені штрафні санкції або конфіскація транспортного засобу. Конфіскація такого транспорту можлива лише за рішенням суду».