ПОРТАЛ
8 грудня 2011, 09:32

Перекладач


перекласти з:

перекласти на:

Черкаські швейники не витримують конкуренції з тіньовим імпортом і сподіваються на державну підтримку

Черкаські швейники не витримують конкуренції з тіньовим імпортом і сподіваються на державну підтримку

Cкорочений виклад аналітичної записки

Фонд регіональної політики спільно з порталом «Діловий регіон» провели експертне опитування на тему «Швейне виробництво Черкащини: актуальні проблеми та шляхи розвитку галузі» з метою виявити найвиразніші тенденції на ринку легкої промисловості. Опитування було здійснене у жовтні. Участь у ньому взяли 28 керівників швейних підприємств Черкащини, які мають різний досвід роботи на ринку.

Основною проблемою, на думку опитаних учасників ринку, є наповнення внутрішнього ринку імпортними товарами – секонд-хендом із заходу і завезеним за тіньовими схемами одягом з Азії. Занижена вартість такої продукції створює високий рівень конкуренції на українському ринку. Сприяє цьому і вступ України до СОТ, внаслідок чого було відкрито українські кордони для іноземного виробника. Ця проблема третя в рейтингу за результатами опитування.

Підвищити конкурентоздатність товарів української легкої промисловості могли б довгострокові інвестиції в роботу підприємств і випуск продукції. Однак опитування засвідчило відсутність ефективного власника, готового вкладати капітал у вітчизняну швейну галузь.

Рейтинг найбільших проблем швейної галузі має такий вигляд:

• високий рівень конкуренції, який посилюється великим обсягом тіньового імпорту з Азії – 81,3%;

• наповнення внутрішнього ринку імпортними товарами, зокрема, товарами із заниженою митною вартістю та товарами "секонд хенд» – 81,3%;

• вступ України до СОТ, в результаті чого були відкриті українські кордони для іноземного виробника – 50%;

• відсутність ефективного власника, який інвестував би капітал для довгострокової роботи підприємства і випуску продукції – 43,8%.

• відсутність ринку вітчизняної сировини – 37,5%.

Діаграма 1

(Сума відсотків більша ніж 100, оскільки на поставлене запитання респонденти мали змогу вибрати кілька варіантів відповіді)

Відповідаючи на запитання про заходи, які найбільшою мірою сприятимуть розвитку легкої промисловості, керівники підприємств передусім обирали державну підтримку вітчизняного виробника – 62,5%. Менше сподівань вони покладають на зростання прямих іноземних інвестицій. Цей варіант обрали 37,5% опитаних. Стільки ж вважають, що необхідною умовою розвитку галузі є створення єдиних правил гри на ринку легкої промисловості.

Діаграма 2

(Сума відсотків більша ніж 100, оскільки на поставлене запитання респонденти мали змогу вибрати кілька варіантів відповіді)

В цілому, керівники підприємств оптимістично дивляться на перспективи розвитку галузі в напрямі освоєння нових сегментів ринку. Більшість експертів вважає, що на ринку Черкащини є вільні ніші, і передусім це пошиття одягу нестандартних розмірів. У зв’язку з проведенням в Україні Євро 2012 набуває актуальності швейна продукція сувенірного характеру – цей напрям вважають перспективним 31,3% опитаних. Дещо менше, 25% обраних відповідей, припадає на аксесуари.

Діаграма 3

(Сума відсотків більша ніж 100, оскільки на поставлене запитання респонденти мали змогу вибрати кілька варіантів відповіді)

Серед експертів, які взяли участь в опитуванні, 43,9% працюють на ринку більше 10 років (1 група), 25% - від 5 до 10 років (2 група), 18,7% - до 3 років (3 група) і 12,5% - від 3 до 5 років (4 група).

Діаграма 4

Отже, результати експертного опитування свідчать, що основними чинниками, які стримують розвиток вітчизняної легкої промисловості, є легальний і тіньовий імпорт готової продукції, відсутність ефективних інвестицій для довгострокової роботи та відсутність ринку вітчизняної сировини. Для розвитку швейного виробництва вітчизняні підприємства потребують державної підтримки, створення єдиних правил гри на ринку та зростання прямих іноземних інвестицій.