ПОРТАЛ
31 жовтня 2013, 10:29

Перекладач


перекласти з:

перекласти на:

Перспективи розвитку черкаського харчопрому в умовах асоціації з ЄС

У загальному обсязі виробництва Черкаської області частка харчової промисловості найбільша і становить майже 44%. За підсумками трьох кварталів 2013 року підприємства галузі забезпечили реалізацію 49% продукції промисловості області.

Останнім часом лунають заяви представників черкаського харчопрому про засилля експортних продовольчих товарів, що становлять загрозу конкуренції. Як розвиватиметься харчова промисловість Черкащини за умови підписання асоціації з Євросоюзом та наскільки готові наші підприємства працювати в умовах європейського ринку прокоментували експерти порталу «Діловий регіон».

Прагнення на Захід позитивні, а прагнення на Схід прагматичні, тому Україна має реалізовувати свою продукцію і на Схід, і на Захід. Над цим потрібно працювати. Тому що конкуренція посилюється, і чекати нас особливо ніхто не буде, якщо ми самі не зробимо певні кроки. Тому планомірна робота над якістю триває.

Відповідно до вимог законодавства України, Росії та ЄС в компанії розроблені процедури та методики Системи управління безпечністю харчових продуктів на базі стандарту ISO 22000, який передбачає контролювання процесу виготовлення швидкозаморожених овочів, починаючи від вирощування сировини, виконання вимог GAP.

Система управління безпечністю харчових продуктів підприємства пройшла попередній документальний аудит в ДП "Черкасистандартметрологія" та підготовлена до проведення остаточного аудиту та отримання сертифікату.

Ірина Павленко
генеральний директор ПрАТ «Фрау Марта»

Ми підтримуємо інтеграцію України. Але для молочної галузі є значні застороги. Ввезення молочної продукції з-за кордону з року в рік зростає. Нам, звісно, доведеться шукати ті переваги, за рахунок яких будемо продавати свою продукцію. Нам іще треба подолати певний шлях, щоб бути конкурентними на європейському рівні. Все таки продукція з Німеччини, Польщі, Італії, Франції досить високої якості. І вже є споживач, який готовий купувати її дорожче, ніж нашу. Але в Європі зараз ціна на молоко нижча, ніж у нас. У них більші дотації на виробництво молока, кредитна політика більш лояльна до виробника – банківський кредит можна отримати під 2-4%.

В наступному році нас очікують нелегкі часи, але, сподіваюся, завдяки європейським інвестиціям, професійній команді та досвіду залишимося конкурентоспроможними.

Олександр Денисенко
голова наглядової ради, директор з розвитку Звенигородського сироробного комбінату

Я думаю, наша, продукція буде конкурентна, оскільки ми не стоїмо на місці. Перш за все ми орієнтуємося на ті ринки, для яких наша продукція цікава. Ми і зараз постачаємо продукцію до Молдови, Росії. І плануємо розвиватися. У планах – випуск інших видів продукції. Я думаю і сподіваюся, що недалеко той час, коли у нас буде вироблятися не тільки розчинна кава, але і мелена, смажена в зернах тощо. Сподіваємося, ми задовольнимо найвищі вимоги споживача.

Сергій Четверов
виконавчий директор компанії «ФесУкр»

Після того, як ми зможемо вивести певні наші лінії, певні гібриди, то вони будуть дуже конкурентні на європейському рівні. Насіння вітчизняної селекції буде затребуваним.

Але для того, щоб вивести свою селекцію в Україні, треба 10 років. Ми уклали договір із чилійськими підприємствами, і зібраний в Україні урожай відправляємо туди, там його висаджують на полях, тобто, в нас іде рік за два. Завдяки цьому ми скоротимо термін виведення з 10 до 5 років. але все одно треба час. Процес дуже тривалий. Але коли він завершиться, ми впевнені, що будемо одними з кращих.

Лідія Пономаренко
директор фірми ПрАТ Шполатехагро

Якщо підпишемо асоціацію, то не ми впустимо до себе іноземного виробника, а для нас відкриється територія збуту. Ми зараз успішно продаємося у багатьох пострадянських країнах, налагоджуємо відносини з Польщею, Чехією. Ми не боїмося євроінтеграційних процесів та підписання асоціації. Ми готові до цього, провівши модернізацію заводу, впровадивши інноваційні процеси та обладнання. Ми про це думали заздалегідь і повністю готові до конкуренції.

Для розвитку підприємства найактуальніше - впровадження та модернізація обладнання. Це процес, який не зупиняється ніколи. У світі випускається нове більш продуктивне, менш енергоємне обладнання. Тому потрібно бути постійно в русі - вивчати, впроваджувати.

Юрій Тренкін
голова наглядової ради ПАТ «Ватутінський хлібокомбінат»