Микола Авраменко, директор та співвласник ТОВ “Стандарт агро”, яке займається виробництвом комбікормів та комбікормових концентратів, нещодавно повернувся із місячного стажування за цією програмою.
За його словами, учасників семінару знайомили з ментальністю німців, як вони ведуть бізнес, які вони у побуті, як складати комерційну пропозицію і як правильно проводити презентацію для німецьких підприємств, пише 18000.com.ua.
– Наша група складалася з представників бізнесів трьох країн – України, Молдови та Білорусі. Усі представляли галузь сільськогосподарського виробництва. У нас постійно були тренінги на тему лідерства та ведення бізнесу, а також лекції про Німеччину – як вона політично влаштована. Лекторів запрошувала програма GIZ з усіх куточків Німеччини. Це були німці, ми спілкувалися з нами через перекладача. Навчання проходило кожен день, крім днів, коли ми їздили на підприємства, які виробляють продукцію для сільського господарства, - пише Микола Авраменко.
За його словами, крім візитів на різні фірми, учасникам влаштовували індивідуальні зустрічі для бізнесу.
– Там все виробництво роботизовано. На всіх підприємствах, які ми відвідали, виготовляють супер якісні товари. Запам’яталося, в компанії Amazone, яка виробляє с/г техніку, 70% усіх матеріалів вони виготовляють самостійно. Тобто, виробництво техніки починається із закупки металу. У Німеччині, коли ми їхали потягом чи автобусом – постійно бачили виробничі підприємства, при чому із світовим ім’ям. Вражає їх потужна економіка. А ще я звертав увагу на те, що в Німеччині дуже розвинене мале і середнє фермерство, на відміну від України. Там немає великих аргохолдингів, а багато ферм, які мають до 300 га землі. Оскільки німці люблять споживати м’ясо, то багато ферм займаються тваринництвом. Такі ферми невеликі – до 1000 свиней, але їх дуже багато.