За інформацією AUTO-Consulting, в ДАІ планують зменшити кількість інспекторів на дорогах. Їх мають намір замінити на засоби електронної автоматичної фіксації. За словами першого заступника начальника Департаменту ДАІ МВС України Сергія Будника, почати треба зі зміни Закону про дорожній рух в Україні. Зокрема узаконити автоматичну фіксацію порушень ПДР.
У ДАІ вивчили досвід країн Євросоюзу в цьому питанні. Наприклад, в Австрії, для економії коштів, ставлять у місцях частих порушень ПДР макети боксів. Таких контейнерів для камер може бути 300, а відеореєстраторів - 50. І їх дислокація час від часу змінюється. Знаючи, що можлива автоматична фіксація порушення, водії, побачивши такий бокс, стежать за дотриманням ПДР.
Що ще дуже важливо: практика автоматичної фіксації порушень виключає людський фактор в оцінці порушень і дає підвищений профілактичний ефект. Основні порушення, які фіксуються камерами і радарами в країнах Євросоюзу, - це порушення швидкісного режиму, правил паркування, ігнорування сигналів світлофора і перетин суцільної осьової лінії.
Необхідно також, вважає пан Будник, виключити помилки, допущені в 2008 році, коли в Україні ввели автоматичну фіксацію порушень. Її треба закріпити законодавчо, а всі дані повинні зводитися в один або кілька єдиних центрів, де працюють кваліфіковані фахівці. А не в місцеві відділення ДАІ. Це виключить вплив людського фактора на обробку даних систем фіксації. І такий суб'єктивний фактор, як спілкування водія з інспектором.
Україна сьогодні єдина європейська країна, де ще не працює автоматична система фіксації порушень ПДР. За словами Сергія Будника, зараз законопроект з пропозиціями змін у Законі про дорожній рух в Україні допрацьовується, і його буде обговорювати широка громадськість. А з 1 вересня його внесуть на розгляд Верховної Ради України.