ПОРТАЛ
1 листопада 2011, 18:03

Перекладач


перекласти з:

перекласти на:

Місто автомобілістів. «Недуга» столиці активно дістається Черкас

Місто автомобілістів. «Недуга» столиці активно дістається Черкас

Черкас активно дістається «недуга» столиці. Тамтешніми вулицями, як відомо, в години пік ані пройти, ані проїхати. Такий же головний біль невдовзі можуть мати і черкаські водії. На трьохсоттисячне місто вже маємо майже дев’яносто тисяч транспортних засобів. Із року в рік їх лише більшає, говорять даішники. Від автомобільної навали вже потерпають центральні вулиці Черкас. Чи має шанс місто не опинитися у транспортному пеклі коментують «Вікка-Новини».

Навіть у 80-ті черкаські дороги ще вважалися просторими. Це за тодішніми мірками. У свій час проектанти Черкас постановили: на 1000 жителів обласного центру буде щонайбільше… 15 автомобілів. Промахнулись неабияк. Уже у ХХІ столітті чотириколісним стало на міських дорогах затісно.

Автопарк Черкас натепер нараховує майже 90 тисяч транспортних засобів. Це на місто, в якому всього втричі більше жителів. Черкас, констатують даішники, дістається «хвороба» столиці.

Володимир Ліщенко, старший інспектор із зв’язків з громадськістю ДАІ УМВС України в Черкаській області: «Так звані пробки в нас виникають по вул. Смілянській, яка має низьку пропускну спроможність. Переважно це перехрестя Смілянська – Благовісна, Смілянська – Ільїна, Смілянська – Шевченка. У вихідні дні бувають затори на вулицях Смілянська, Енгельса, Сумгаїтська, бульварі Шевченка».

Розширяти транспортні магістралі Черкас хоч і треба, та нікуди, каже головний архітектор міста. Єдиний вихід – будувати нові. Як це може бути в ідеалі – накреслено в новому генплані Черкас. Його вже до кінця року має затвердити міська рада.

Вікторія Курченко, кореспондент: «Розробники нового генерального плану вирішили: залізниці – не місця в Черкасах. Її хочуть перенести за межі міста. А натомість збудувати сучасну автомобільну магістраль. Тобто уздовж усього нинішнього залізничного шляху».

Тоді б центральні й прилеглі до них вулиці позбулися б автомобільної навали, говорить головний архітектор Черкас.

Микола Упир, головний архітектор м. Черкаси: «Вулиця Котовського повинна вийти на перспективну вулицю за 30 років Перемоги, для пропуску і транзитного транспорту, і т.д. Вона повинна вийти на те перспективне місце, де заплановано будувати другий міст».

Так само у теорії чиновники знають, і куди подіти машини, як ті не в русі. Про це, кажуть, попередники теж не подумали. А тепер автівки, припарковані, як заманеться, ускладнюють рух.

Микола Упир, головний архітектор м. Черкаси: «Фізично розмістити традиційними методами – боксового чи відкритого типу – неможливо. Необхідно будувати багатоярусні підземні та надземні паркувальні комплекси».

На всі ці «наполеонівські» плани треба мільярди гривень. Як держава не розкошелиться, то вони так і лишаться на папері. Поки ж міське керівництво намагається хоча б керувати трафіком у Черкасах. Профільне управління мерії вже навіть має концепцію розвитку вуличної інфраструктури. За нею, найбільше зло міських доріг – маршрутки. З ними чиновники і збираються боротися.

Віталій Дядченко, начальник управління вуличної інфраструктури, транспорту та зв’язку МВК: «На каждой остановке мы не будем наблюдать по 3-4 маршрутки, сзади троллейбусы. Это все будет упорядочено. Максимально будет 2 транспортных средства на остановке».

Навіть термін, до якого маршрутки із центру Черкас зникнуть, Віталій Дядченко називає. Це червень 2012 року.

Угамують транспортний потік, переконують у мерії, і нові світлофори. Вони вже давно потрапили в немилість до черкаських водіїв. Регулювальників або взагалі немає, або ж не працюють. А на робочих світлофорах, успадкованих ще від Радянського Союзу, не за всякої погоди можна щось розгледіти. У найближчі кілька років, запевняє головний транспортник міста, на черкаських вулицях встановлять аж 85 нових австрійських світлофорів.

Віталій Дядченко, начальник управління вуличної інфраструктури, транспорту та зв’язку МВК: «Они безупречно работают, требуют наименьших средств для эксплуатации. Яркость света, которую они отдают, что зимой, что летом, что в туман видно далеко. То есть не возникает проблем, какой свет загорелся».

Автомобілісти ж словам посадовців не надто вірять. Кажуть: хоч би знаки спершу до ладу привели. Ось цей, каже голова «Спілки водіїв Черкащини», нонсенс із погляду законодавства. Подібних прикладів він може назвати безліч. Уже не перший рік переписується із мерією та ДАІ. Та все марно. Так само, каже пан Сергій, владці ігнорують і решту зауважень автомобілістів.

Сергій Громико, голова «Спілки водіїв Черкащини»: «Добре, що хоч розмітку якусь на дорогах роблять, але лише на центральних. Дороги роблять по бул. Шевченка, дві сторони, але, наприклад, по вул. Різдвяній, Оборонній ніхто, як не робив, так і не робить».

Порятувати Черкаси від транспортного пекла з року в рік заважає куций бюджет. Та кошторис 2012-го може стати хоч і не великим, та винятком, прогнозує голова бюджетної комісії міської ради.

Сергій Отрешко, голова бюджетної комісії Черкаської міської ради: «Ми будемо мати непоганий бюджет розвитку наступного року, зокрема завдяки запланованому викупу земельних ділянок. І крім продовження капітального ремонту доріг, передбачено оновлення рухомого складу «Черкасиелектротрансу».

Тим часом проворні черкаські водії вже навчилися «виживати» на перевантажених і розбитих дорогах.

Іван Самарський, автомобіліст: «Мы знаем лазейки, как объехать загруженные участки улиц, где много светофоров, другими путями. Раз приходится ездить по таким дорогам, то лучше всего поставить толстый профиль резины. Пожертвовать лучше красотой машины, чем убивать ее».

За матеріалами:  www.vikka.ck.ua