ПОРТАЛ
30 червня 2011, 12:00

Перекладач


перекласти з:

перекласти на:

Автоперевізники обговорювали проблемні питання галузі під час виїзного засідання ВААП у Черкасах

Автоперевізники обговорювали проблемні питання галузі під час виїзного засідання ВААП у Черкасах

Проблемні питання автотранспортної галузі та шляхи їх вирішення обговорювали днями в Черкасах учасники виїзного засідання правління Всеукраїнської асоціації автомобільних перевізників, що проходило під головуванням президента ВААП Віталія Реви про це повідомляє видання «Черкаський край».

Участь у нараді взяли також заступник голови Державтотрансадміністрації міністерства інфраструктури України Петро Овчар, члени правління ВААП, керівники обласних автомобільних асоціацій, автотранспортних підприємств, управлінь України та області. ВААП — структура досить впливова, яка об’єднує в собі більше ста транспортних операторів пасажирського автотранспорту, які здійснюють міські, приміські, міжміські та міжнародні перевезення, страхові компанії, автомобілебудівні підприємства України. Необґрунтована тарифна політика, несвоєчасна та неповна виплата державних субвенцій за перевезення пільгових категорій населення, недобросовісна конкуренція з боку нелегальних перевізників – ці питання було названо одними з найбільш гострих та актуальних для галузі.

Про підвищення тарифів на приміських і міжміських внутрішньообласних автобусних маршрутах мова йде вже давно. За словами перевізників, це не спроба отримати більше прибутків, а економічно обґрунтована вимога сьогодення, оскільки стрімко зростає вартість витратних матеріалів та запчастин, ремонту і технічного обслуговуванню. Дуже зросли ціни й на паливно-мастильні матеріали. Тож при теперішніх тарифах, які аж ніяк не відповідають витратам на забезпечення автотранспортних послуг, перевізники змушені діяти собі у збиток. Тому сьогодні багато автопідприємств уже знаходяться на межі банкрутства.

- Збільшення тарифів у межах, прийнятних як для перевізників, так і для населення — це необхідність, - переконані перевізники. А з прийняттям Методики розрахунку тарифів на послуги пасажирського автотранспорту вони вважають за доцільне відміну регулювання держадміністраціями тарифів на перевезення пасажирів у приміському та внутрішньообласному сполученні.

Досить гострою залишається проблема з невчасною і неповною виплатою державних субвенцій за перевезення пільгових категорій населення. І хоча поточні виплати цих компенсацій протягом останнього часу дещо врегулювалися, але про повне погашення боргів, враховуючи й попередні роки, поки що не йдеться. А збитки автопідприємств через ці заборгованості держави надзвичайно високі — сотні тисяч гривень по кожному з АТП.

Забезпечити разом з владою спільний контроль за виділенням субвенцій автоперевізникам, що здійснюють перевезення пільгових категорій пасажирів і, головне, добитися реалізації програми переходу на адресну дотацію пільговикам — таке рішення було прийнято на засіданні правління Асоціації в Черкасах.

Продовжує залишатися в полі зору ВААП і питання створення рівних умов оподаткування для всіх пасажирських автоперевізників різних форм власності.

Від нелегальних перевізників сьогодні потерпає вся автотранспортна система України. Вони вже захопили майже 40 відсотків ринку пасажирських автоперевезнь і межі цього сектору продовжують розширюватися.

А оскільки з боку контролюючих органів вони особливої відсічі не отримують, хоча й діють поза правовим полем і у всіх на виду, то це не може не насторожувати офіційно діючих перевізників, які вбачають у цьому натиску нелегалів “тіньове” захоплення ринку пасажирських перевезень.

Держава ж через “нелегалів” недоотримує щороку до бюджету 2-3 мільярди гривень, бо, як правило, більшість з “тіньовиків” діє поза податковим полем.

На виїзному засіданні правління було розглянуто цілу низку й інших важливих для розвитку автотранспортної галузі питань.

Стосувалися вони атестації автобусних станцій, яка повинна бути завершена до кінця цього року і якою ВААП в частині паспортизації АС займається безпосередньо. Не оминули увагою учасники наради ситуацію з оформленням паспортів автобусних маршрутів, які мають залізничні переїзди і які з якихось причин не підписуються Державтоінспекцією і не фіксуються Головавтотрансінспекцією. Крайніми ж при цьому знову залишаються перевізники. Як і в разі відсутності ліцензійних карток, яких в органах ліцензування наразі просто недостатньо.

Велику стурбованість перевізників викликає і те, що в деяких областях України вже тривалий час не проводяться тендери на перевезення пасажирів, що призводить до ручного керування автотранспортною системою з боку влади.

Та головна причина, через яку й виникає більшість проблем, вважають перевізники, полягає в тому, що й дотепер не прийнято Концепцію діяльності автотранспортної галузі, яка б визначала стратегію і тактику її розвитку, унеможливлювала виникнення і накопичення тих негараздів, які й заважають цій системі впевнено і повноцінно працювати.

— Таку “Концепцію Державної цільової економічної програми розвитку автомобільного транспорту на період до 2015 року” вже розроблено і узгоджено з Мін’юстом України, — повідомив учасників наради заступник голови Державтотрансадміністрації Петро Овчар. — Днями її буде представлено на розгляд Кабінету міністрів України.

За матеріалами:  www.kray.ck.ua