Українці стали пити менше горілки. У минулому році було вироблено 28 млн. дал. цього напою, що на 17,2 % менше, ніж у 2012 р. Про це свідчать дані Державної служби статистики. Для порівняння, в 2012 р. був зафіксований приріст виробництва на рівні 1,6 % - до 33,8 млн. дал.
Лідером ринку з часткою 26,1 %, за попередніми даними Держслужби статистики, став алкогольний холдинг Global Spirits (торгові марки "Хортиця", "Мороша"), який змістив компанію
"Національні алкогольні традиції" (НАТ) (частка ринку - 23,8 %, ТМ " Хлібний дар", "Козацька рада", "Перепелка" та ін.), - повідомляє видання
"Капітал".
Нагадаємо виробничі потужності НАТ, де виготовляються горілчані бренди, - завод «Національна горілчана компанія» розташовано у Черкаській області.
Зміцнили свої позиції і "Кримська горілчана компанія" (+13,5 %, до 14,1%, ТМ Medoff, "Мерная" ) і українська алкогольна компанія (УАК) "ОЛІМП " (+1,5 %, до 7,5 %, торгові марки Prime, "Плакучая ива").
Зростання цін на горілку і збільшення імпортної продукції призвело до скорочення виробництва, впевнені опитані виданням експерти.
Так, за останні п'ять років акциз на горілку і лікеро-горілчані вироби виріс більш ніж удвічі, до 49,49 грн. за літр 100 %-го спирту. Це у свою чергу призвело до підвищення вартості продукції, що дуже вплинуло на нижній сегмент, на який ще в 2008 р. припадало більше 50 % продажів. Зараз він просто нівелювався.
Споживачі шукають можливості заощадити кошти і починають робити вибір на користь дешевих і часто нелегальних продуктів, якість яких дуже сумнівно, нарікає голова ради директорів Кримської горілчаної компанії Джонатан Вейл.
За даними асоціації "Укрводка", рівень тіньового ринку досяг 40-45%.