ПОРТАЛ
30 липня 2014, 12:37

Перекладач


перекласти з:

перекласти на:

Шляхи виходу черкаських підприємств на євроринки в умовах асоціації з ЄС , – експерти

Черкаські експортери можуть працювати з європейськими партнерами за новими правилами. Європейський Союз в односторонньому порядку відкрив свої ринки для українських товарів з 23 квітня. Це дозволить черкаським підприємствам випробувати свої сили на конкурентному ринку ЄС.

Починаючи з моменту введення автономного преференційного торговельного режиму, ставки ввізного мита ЄС встановлюються на рівні, який повинен діяти в перший рік після введення вільної торгівлі в рамках Угоди про асоціацію між Україною та ЄС. Діяти режим буде до 1 листопада цього року, або до підписання економічної частини угоди про асоціацію України і ЄС. Протягом цього часу ставки мита для постачань українських товарів буде знижено, а також буде розширено квоти на постачання, що дозволить вітчизняним експортерам збільшити постачання на ринки ЄС.

Фахівці вважають, що такі преференції мають посприяти значній активізації підприємництва та збільшенню бюджетних надходжень.

Пріоритети та завдання черкаських виробників на шляху виходу на європейські ринки окреслили експерти порталу «Діловий регіон».

Як черкаському, так і будь-якому іншому бізнесу треба подивитися на свій власний ринок – наскільки він представлений тут, успішний, конкурентний. Якщо бізнес успішний на власному ринку, то очевидно можна задуматися про те, як вийти на зовнішні ринки, де в нього теж з’явиться зацікавлений споживач.

По-друге, дуже важливо знайти надійного партнера в Євросоюзі. І ці можливості зараз є.

По-третє, дивитися на потенційні зміни, які принесе угода про вільну торгівлю з погляду зміни правил. Зокрема, і на внутрішньому українському ринку. Передбачається серйозна зміна законодавства. Воно не буде змінюватися спонтанно тільки тому, що якомусь лобісту щось треба змінити, а буде змінюватися досить скоординовано, особливо в тій частині, що стосується торгівлі.

Усім виробникам необхідно налаштуватися на постійну наполегливу роботу, пов’язану з гармонізацією стандартів.

Для підприємств агропромислового комплексу пріоритетом має бути якість і безпечність продукції. При цьому не варто забувати, що ми працюємо на споживача, тому маємо відповідати його смакам і уподобанням. І те, що смакує українцю на Черкащині, може не смакувати киянину, не кажучи вже про француза чи німця. Тобто, необхідно також зважати і на традиції, що склалися в цих країнах.

Але при цьому важливо не втрачати свого обличчя, знаходити свою нішу. Попит має продукція унікальна або комплементарна до масової продукції.

Валерій Пятницький
Урядовий уповноважений з питань євроінтеграції (м. Київ)

Введення автономного преференційного торговельного режиму, безумовно - це нові можливості для вітчизняних виробників. Але і тут варто пам’ятати про дві сторони медалі – можливості і власне готовність самих підприємств до освоєння європейських ринків збуту.

Кожне підприємство зацікавлене у розвитку, освоєнні нових ринків, підвищенні своєї конкурентоздатності продукції. Однак поки що в Україні для бізнесу не створено всіх належних умов, які б сприяли реалізації вимог угод щодо вільної торгівлі з ЄС.

На сьогодні окресленими перевагами зможуть скористатися лише експортоорієнтовані підприємства, які вже мають певний досвід зовнішньої торгівлі, знайомі з процедурами та вимогами європейського законодавства. Для першопрохідців, тобто тих, хто починає по суті з нуля шлях буде нелегким.

По-перше, тому, що законодавство України не завжди узгоджене з вимогами та стандартами ЄС. Такі розбіжності можуть стати для виробника вагомою перешкодою, оскільки потребують державного регулювання.

По-друге, недостатній рівень поінформованості щодо всіх процедур та підготовки документів на всіх етапах експортної діяльності. Часто підприємці скаржаться, що навіть просто знайти необхідну інформацію, адаптовану для бізнесу важко, не кажучи вже про її освоєння.

Стримуючими факторами також, є недостатній рівень знання валютного законодавства, проблеми в банківській сфері, які виникають з експортно-імпортними операціями.

Але незважаючи на ці труднощі, бізнес вже робить перші кроки. Хай не такі масштабні, як хотілося б, проте це рух вперед. Навіть методами проб і помилок можна досягти результатів, проте, звичайно – це справа не одного дня і не одного місяця . Нам відкрили можливості, а чи скористаємося ними – залежить лише від нас.

Дмитро Виноградов
в.о. директора Черкаського регіонального центру з інвестицій та розвитку

Угода з Євросоюзом надає більше можливостей виходу на іноземні ринки для всіх компаній. Зокрема, значно полегшився доступ для підприємств аграрного сектору, який на Черкащині є визначальним. На мою думку, імплементація вимог цієї угоди зараз має стати основною точкою спрямування зусиль для черкаських сільгоспвиробників. Це нелегке завдання, над цим треба працювати. Але ця угода не лише покращить доступ українських товарів до ринку ЄС, але сприятиме поліпшенню бізнес-клімату, модернізації технологій, виробництву більш дешевих і безпечних товарів.

Імплементація цієї угоди залежить не скільки від уряду, скільки від бізнесу. Тому важливо вивчити ті розділи, які актуальні для вашої галузі і поступово реалізовувати ті вимоги, які сприятимуть доступу товарів черкаських виробників до закордонних ринків.

Для європейського споживача пріоритетом є безпека та якість продукції. І безумовно, краща ціна, конкурентна ціна.

Марк Хейліер
директор компанії СТА (Великобританія)

Надзвичайно важлива інформаційна складова процесу євроінтеграції. Угода про преференційний торговельний режим – це унікальна можливість посилити свою експортну активність. Необхідно шукати можливості для якомога ширшої інформаційної презентації підприємств та продукції. Саме тому участь у ділових міжнародних заходах – важлива складова освоєння зовнішніх ринків. Безумовно, це затратна частина. Але зараз можна знайти можливості її здешевлення.

Ми готуємо компенсаційні механізми, зокрема, як допомогти малому та середньому бізнесу презентувати себе, свій продукт, як зробити колективний стенд.

Але для того, щоб успішно працювати на європейському ринку, бізнес має знати європейські вимоги безпеки продукції, звичаї ряду країн тощо.

Сергій Першин
президент Черкаської торгово-промислової палати

Перехід на європейські стандарти – чи не найактуальніше питання для наших виробників зараз. По перше, змінюється нормативна база з контролю самої продукції за методами випробувань. І тепер усім виробникам області необхідно переглянути підхід до якості та безпечності самої продукції. Для того, щоб працювати на ринках як України, так і Європи, необхідно вивчити, яким нормативним документам ця продукція повинна відповідати, які технічні регламенти поширюються на цю продукцію. Технічний регламент передбачає цілу низку стандартів. Їхнє виконання є підтвердженням того, що продукція відповідає технічним регламентам. Тому передусім пропоную керівникам підприємств звернути увагу на те, що треба зробити актуалізацію нормативних документів, з’ясувати, яким нормативним документам ваша продукція має відповідати.

Харчовикам однозначно потрібно терміново розпочати впровадження системи HACCP і таким чином підтягнути свою продукцію до тих норм і стандартів, що діють в Євросоюзі.

Крім того, я ще звернув би увагу на контроль продукції лабораторіями як виробничими, так і незалежними. Тобто, треба переглянути підхід до якості і безпечності продукції.

Михайло Чорнопишук
в.о. директора ДП «Черкасистандартметрологія»