ПОРТАЛ
9 грудня 2011, 14:39

Перекладач


перекласти з:

перекласти на:

Наступного року автомобілі можуть подорожчати

Наступного року автомобілі можуть подорожчати

Цим загрожують відразу кілька законодавчих новацій, а також активний процес переділу автомобільного ринку, що, на думку експертів, наразі триває в Україні. Перспективи та загрози для ринку авто та його споживачів обговорювались під час прес-конференції у Черкаському прес-клубі.

За словами засновника ТОВ «Колос Авто» (офіційний дилер авто марок Mazda і Ford в Черкаській області) Любові Воронової, негативно вплинути на розвиток авторинку може передовсім збільшення акцизного збору на нафтопродукти і транспортні засоби, ініційоване урядом. Зростання акцизу підвищить вартість авто. Зростання вартості бензину змушуватиме людей обирати малолітражки. Сьогодні, на думку експерта, авторинок має потенціал і може динамічно розвиватися, якби йому не заважали – проте ряд новацій може дати «зелене світло» ринку «сірих» та «чорних» авто. Сьогодні в Україні – констатує експерт - відбувається активний процес перерозподілу автомобільного ринку, а позначається це, передовсім, на споживачах.

- Кошти на купівлю авто у людей є. За останні три місяці у кредит купувалася лише третина придбаних авто. Тож авторинок має великий потенціал, проте - нестабільні перспективи, - констатувала Любов Воронова. - Сьогодні і ті, хто не має повної суми власних коштів на купівлю авто, але дуже хоче його придбати, примудряються гроші знаходити: у 60% випадків, після розрахунку вартості придбання у кредит, покупець, що мав лише третину коштів, повертався до салону уже з повною сумою, позичивши гроші у родичів, друзів.

За 10 місяців цього року приріст продажу легкових авто на Черкащині склав 38,94% - зазначила Любов Воронова. Серед областей із такою ж кількістю населення, за об’ємом автопродаж Черкащина зайняла друге місце. У жовтні на Черкащині було продано 343 легкових авто та 24 – комерційних. Порівняно із жовтнем минулого року, на 40% виросли продажі авто С-класу та на 53% - мікроавтобусів вантажопідйомністю до 2 тон. Переважно, авто сьогодні купують підприємці, люди у віці 25-65 років. За словами Любові Воронової, серед покупців користується попитом програма Trade-in – обміну в автосалоні старого авто на нове, з доплатою - оскільки це дає людині можливість зекономити час і гроші та позбавляє необхідності шукати покупця на своє старе авто.

- У листопаді продажі авто були трохи меншими, аніж в жовтні, - зауважила Любов Воронова. - Проте, нині настає період новорічних акцій та знижок, покупцям пропонують подарунки (наш салон, наприклад - комплект шин, мультимедійну систему, тощо), тож, думаю, у грудні рівень автопродаж у регіоні виросте.

Стосовно можливостей підняття мита на ввіз імпортних авто, то Любов Воронова сумнівається у справдженні цих прогнозів: на її думку, якщо Україна на піде на такий крок, їй доведеться поступитись перед Євросоюзом у чомусь іншому, що державі просто невигідно. А от стосовно розвитку «сірого» та «чорного» ринків, то попит може зміститись у їх бік через ряд факторів. Перспективи розвитку легального авторинку можуть «зарубати»: підвищення мита, зростання акцизів та вартості бензину, зростання податкового навантаження на основних покупців-підприємців, поширення «кризових» чуток, спроможних обернутися панікою на всіх ринках. Як зазначив регіональний представник ТОВ «ЕНЕРДЖИ ВІНД ПРОДЖЕКТ УКРАЇНА» Олександр Лазар, загальний ціновий сегмент українського авторинку сьогодні дещо знизився – більш популярними стали бюджетні доступні авто.

- Сьогодні вже прийнято закон про квотування на ввезення авто, що були одними із найбільш бюджетних для українського споживача – Daewoo узбецького виробництва. І квота складає всього 3 авто на рік, - повідомив Олександр Лазар. - Прямим конкурентом автомобілів UZ Daewoo був наш Daewoo Lanos. Квотування пов’язане із тим, що український виробник не хотів такої конкуренції.

Сьогодні Україна домовилася із Євросоюзом про іншу квоту - безмитне ввезення щороку до 45 тисяч авто. Звичайно, це добре, але – авто, що не ввійдуть до цієї квоти, будуть обкладатися підвищеним податком. Відповідно, ціна на ці авто зросте. Я думаю, буде дуже складно продати Ford Focus базової комплектації за 210 тисяч при вартості у найближчого конкурента у 150… Яких авто стосуватиметься європейська квота, наразі невідомо. У таких умовах розвиток ринку авто важко прогнозувати.

За матеріалами Черкаського прес-клубу ринкових реформ