ПОРТАЛ
19 січня 2012, 16:29

Перекладач


перекласти з:

перекласти на:

press
Жодної платної парковки на Черкащині не залишилося

<div class="press_msg">press</div> Жодної платної парковки на Черкащині не залишилося

Автолюбителі Черкас, зупинившись на одній із центральних вулиць міста, за старою звичкою виглядають паркувальника. Але людей у яскравих жилетках з нового року ніхто не бачив. Причина — нові правила оплати паркування, які набули чинності з 1 січня 2012 року. Ними передбачено виконання Постанови Кабміну ще від 3 грудня 2009 року про заборону стягування плати за паркування автомобілів на стоянках, не обладнаних паркоматами.

– Два роки було у власників парковок, аби обладнати майданчики паркоматами, – пояснив начальник управління вуличної інфраструктури МВК Віталій Дядченко. – Але вони не скористалися цією можливістю. Тому брати кошти за паркування ніхто не має права. На щастя, на відміну від інших українських міст, охочих заробити на водіях, які не знають про нововведення, поки що не було. Та й кількість платних парковок у Черкасах невелика.

Чого не скажеш про стихійні парковки. Особливо це стосується центру міста. Люди приїжджають на базар, у магазини, а то й просто погуляти. Залишають свій транспорт уздовж тротуару, чим значно ускладнюють рух як громадського транспорту, так й інших автомобілів. Тому доки водії святкують на зекономлені у зв’язку з відсутністю паркоматів гроші, міська рада проводить роботи для створення нових парковок, у тому числі й підземних.

Нові «кишені» для паркування, наприклад, біля Будинку торгівлі, підземні майданчики необхідні для того, щоб розвантажити основні транспортні магістралі. У проекті – заборона паркування на таких вулицях, як Хрещатик, Шевченка, Енгельса, Смілянська, Гоголя, Благовісна, Ільїна (це жодним чином не стосується облаштованих “кишень”), а також створення умов для паркування на менш завантажених перпендикулярних вулиць.

Підземні ж парковки дозволять зекономити місце, зробити місто ще привабливішим, повітря чистішим та сприятимуть безпеці й упорядкованості руху. Розташувати ж їх, за словами Віталія Дядченка, можна біля будь-якого парку або скверу, наприклад, біля скверу «Юність». Таким чином можна «сісти одразу на два стільці»: і водії будуть задоволені, і пішоходи зможуть насолоджуватися прогулянкою в центрі міста, не натикаючись повсякчас на чийсь бампер.

Спеціалістів із будівництва та обслуговування багаторівневих підземних парковок в Україні небагато. Для нас ця справа нова. Тому вже сьогодні міська влада шукає іноземних операторів, які вже мають чималий досвід у цій сфері та готові вкладати гроші в подібні проекти. У планах — аби за 2 роки обласний центр мав зовсім інший вигляд. Щоправда, залишаючи машину в місті, доведеться платити.

– Ми плануємо поділити місто на зони, — додав Віталій Миколайович. – Чим ближче до центру або до місць масового відпочинку городян та гостей міста, тим дорожчими будуть послуги парковки. Але є й приємна новина. Усі паркомати будуть під’єднані до єдиного центру контролю, що дозволить постійно отримувати оперативну інформацію про кількість вільних місць та адреси вільних майданчиків.

Ще одним напрямком роботи управління вуличної інфраструктури є розробка техзавдання для будівництва велодоріжок у паркових зонах міста. До того ж, на вулицях, на яких заплановано капітальний ремонт (Одеська, Пастерівська, Козацька), обов’язково будуть запроектовані й велодоріжки. Цей крок є вимушеним і логічним, адже щодня кількість велолюбителів у Черкасах збільшується, проте відсутність у містах облаштованих доріжок та майданчиків стає серйозною проблемою і для велолюбителів, і для пішоходів, і для водіїв.

За матеріалами:  www.novadoba.info