ПОРТАЛ
6 жовтня 2011, 19:25

Перекладач


перекласти з:

перекласти на:

Оформити ДТП тепер можна без ДАІ

Оформити ДТП тепер можна без ДАІ

Оформити ДТП тепер можна без працівників ДАІ. Уже два тижні, як набув чинності закон про європротокол. Тепер водії, що потрапили в аварію, мають право, замість інспекторів ДАІ, викликати аварійних комісарів страхових компаній. Лише в разі, якщо у ДТП ніхто не постраждав, а сума збитків від зіткнень не перевищує 10 тисяч гривень.

Дотепер оформляти ДТП увесь час виїздили даішники. Тепер це можна зробити і без них. На місце пригод приїздитимуть аварійні комісари страхових компаній. Почав діяти закон про європротокол. Це документ фіксації ДТП, який можуть складати самі учасники автопригоди, не чекаючи інспекторів ДАІ.

Володимир, водій: «Пока приедут гаишники… можно полдня простоять и не дождаться их».

Проте оформити європротокол можна буде, якщо ніхто з людей в аварії не постраждав, а сума збитків від пошкоджень автівок не перевищує 10 тисяч гривень. Бланки нового документа водіям видаватиме страхова під час оформлення поліса. Європротокол складається із трьох листів, один із яких – інструкція. Як кажуть фахівці, це дозволить оформити ДТП за півгодини. Крім того, допоможе учасникам уникнути адмінвідповідальності, яка раніше наставала за будь-яких умов. Утім мінусів у європротоколу ще більше. По-перше, є проблеми з самими бланками.

Людмила Паномар, директор страхової компанії: «Не во всех страховых компаниях есть эти бланки. Даже если они у них есть, то, по рекомендации Моторно-транспортного бюро, до того, пока не будет утверждена граничная сумма выплат, нужно вызывать работников ГАИ».

Аби оформити європротокол, водій має скласти схему ДТП. Складність у тому, що для цього в нього під рукою обов’язково мають бути кулькова ручка, вимірювальна рулетка та пристрій фото- чи відеофіксації. Документ слід буде заповнювати без помилок. Адже вони можуть стати причиною несплати подальших страховиками виплат. Складність оформлення європротокола й у визначенні точної вартості пошкоджених агрегатів автівки.

Олексій Альохін, судовий експерт: «Вартість деталі, що замінюють, залежить від країни-виробника автомобіля тощо. Мне бы очень хотелось понаблюдать со стороны, как дама на шпильках будет составлять схему, тут же в телефонном режиме выяснять у официального дилера стоимость запчасти, которую нужно заменить».

Практикують складання європротоколу в Європі вже давно. Активно впроваджують його й у країнах колишнього Союзу. Утім «приживається» автоновизна повільно. Приміром, у Росії складають європротоколи лише 4% водіїв. Решта й надалі кличуть на поміч даішників.

Наталя, водій: «В нашей стране – нет».

За прогнозами експертів, повноцінно запрацювати система оформлення європротоколу може лише через два роки. Поки що ж фахівці радять…

Олексій Альохін, судовий експерт: «Увага, якщо ви маєте сумніви щодо розмірів збитків або не можете визначити точні розміри – викликайте правоохоронців».

За матеріалами:  www.vikka.ck.ua