ПОРТАЛ
1 листопада 2011, 17:19

Перекладач


перекласти з:

перекласти на:

Черкаси мають шанс стати великим логістичним центром

Черкаси мають шанс стати великим логістичним центром

На одному з недавніх брифінгів голова Черкаської облдержадміністрації Сергій Тулуб заявив, що вже наступного року до Євро-2012 роботу черкаського аеропорту буде відновлено. Тема відродження аеропорту не нова. Розмови про це ведуться ще з 1992 року, відколи тут, перед остаточним занепадом, приземлився останній літак.

Що ж діється на цьому підприємстві сьогодні, чи ведуться якісь роботи, чи є підстави очікувати, що наступного року аеропорт справді таки запрацює пише видання «Нова Доба».

База аеропорту поліпшується

– Уже сьогодні аеропорт повністю готовий для здійснення внутрішніх і міжнародних рейсів, – стверджує директор КП «Аеропорт Черкаси» Володимир Сторчеус. – Облаштовано приміщення для прикордонної, митної та інших служб контролю. Обладнано також митний склад для тимчасового зберігання вантажів. Цього року було здійснено 1200 чартерних рейсів по Україні, а також два перші міжнародні рейси Санкт-Петербург – Черкаси. За цей рік ми відновили всю спеціальну техніку, відремонтували дві трансформаторні підстанції, проклали нові кабельні лінії, виконали проектні роботи для встановлення світло-сигнальної системи першої категорії. До 1 червня 2012 року її буде встановлено. Нині ведеться підготовка до ремонту приміщення аеровокзалу. Завдяки сприянню нашого губернатора Сергія Тулуба за цей рік матеріально-технічна база аеропорту суттєво поліпшилася.

Для того, щоб аеропорт став прибутковим, у нього треба вкласти ще 20 мільйонів доларів Відродження черкаського аеропорту – це стратегічно важливий для області інвестиційний проект. І досить привабливий для інвесторів, як стверджують фахівці. Його загальна вартість становить 20 млн доларів США. Вже підготовлено проектно-кошторисну документацію. Проект спрямовано на створення сучасного прибуткового підприємства з надання послуг комплексного обслуговування пасажирів на внутрішніх та міжнародних рейсах, а також вантажів, що прибувають в Україну або прямують транзитом.

– І для того, щоб стати прибутковим підприємством, у черкаського аеропорту є всі шанси, – запевняє Володимир Сторчеус. – Адже він розташований у географічному центрі України на перетині міжнародних повітряних коридорів, на головній водній артерії країни, біля автомобільних трас та залізничних вузлів. До того ж, він має 10 гектарів вільної землі, де можна збудувати ангари та інші споруди для технічного обслуговування літаків. Основним районом обслуговування аеропорту є, звісно, Черкаси та область. Але він включає й південь Полтавської та північну частину Кіровоградської областей. Враховуючи незначну відстань (185 кілометрів) до столиці та зручне автомобільне сполучення, цілком можливо, що наш аеропорт зможе взяти на себе обслуговування пасажирів та вантажних перевезень з Києва та північно-східної частини Київської області, бо аеропорти Кіровограда й Полтави не мають міжнародного статусу.

Туристи й паломники-хасиди літатимуть через Черкаси? За словами директора аеропорту, основними конкурентами черкаському через їхні розміри та значні райони охоплення є аеропорти Києва й певною мірою Дніпропетровська. Враховуючи загальнонаціональну стратегію розвитку аеропортів України та конкурентне середовище, інвести-ційним проектом відродження черкаського аеропорту пропонується визначити провідним напрямком його діяльності вантажні перевезення. Аеропорт разом із річпортом та залізницею буде задіяний як один із головних сегментів черкаського логістичного центру (такого собі перевалочного пункту). А супутніми сегментами розвитку самого аеропорту, окрім вантажоперевезень, може стати переведення частини чартерних рейсів з аеропортів Києва для перевезення пасажирів у місця традиційного сезонного відпочинку (Туреччина, Єгипет, Кіпр, Балканські країни), а також паломників-хасидів. До того ж, Черкаський аеропорт зміг би забезпечити базування та обслуговування не лише літаків і вертольотів МНС та МВС, а й приватних літаків бізнес-класу.

Довідково

Комунальне підприємство «Аеропорт Черкаси» розташоване за 6 км від центру міста й займає ділянку площею 174,5 га. До комплексу аеропорту входять: аеровокзал, технічне оснащення, ангари й злітно-посадкова смуга. Основна злітно-посадкова смуга зі штучним покриттям має довжину 2500 м і ширину 42 м. Є також ґрунтова запасна смуга довжиною 2500 м і шириною 70 м.

Аеропорт допущено до експлуатації повітряних суден індексу А, В, С, (D – з деякими обмеженнями) та верто-льотів усіх типів. Він, зокрема, здатний приймати літаки класу Airbus А-320 та Boeing В-737, Іл-76. Пропускна спроможність пасажирського терміналу становить до 400 осіб на годину. Останню реконструкцію Черкаського аеропорту було проведено 1986 року. Саме з цього часу тут почали приймати літаки зі злітною масою до 185,5 тонни.

Щодобово Черкаський аеропорт обслуговував близько 70–80 бортів і реальна інтенсивність пасажирського потоку становила 220 тис пасажирів за рік. Тут працювала майже тисяча осіб.

У період з 1991 по березень 2000 року Черкаський аеропорт належав державній авіакомпанії «Універсал-Авіа». Проте в особі цієї авіакомпанії держава не могла подолати проблеми розвитку аеропорту, через що було ухвалено рішення передати інфраструктуру аеропорту на баланс Черкаської області. Комунальне підприємство «Аеропорт Черкаси» проіснувало недовго. У липні 2002 р. воно було передане на баланс міста.

Наприкінці березня 2007 р. Міністерство транспорту та зв’язку України провело сертифікацію Черкаського аеропорту та визнало його таким, що відповідає вимогам національного законодавства щодо цивільної авіації та здатним для експлуатації й прийому літаків. Того ж року Черкаська облдержадміністрація порушила перед Кабінетом Міністрів України клопотання про надання міському аеропорту статусу міжнародного. Цього статусу він набув у травні 2009 р. 10 серпня 2010 р. аеропорт було знову передано до обласної власності.

За матеріалами:  www.novadoba.info