Нестабільна гривня знову робить для наших співгромадян автомобіль розкішшю. Auto.tsn.ua вирішив з'ясувати, що ще можна встигнути купити у вітчизняних автосалонах, маючи в кишені менше 200 тисяч гривень або щось близько 8000 доларів?
1. Daewoo Matiz - від 126 500 грн.
Найдоступніший новий автомобіль в Україні - це, як не дивно, узбецька малолітражка корейської крові. Крихітна, але цілком розумна машинка, старанно і акуратно зібрана зі значно більш якісних комплектуючих, ніж запорізька і китайська продукція. За вказану ціну, правда, можна купити лише авто 2013 випуску в «обрізаній» комплектації, в якій немає навіть запаски. Оскільки свого часу Matiz жваво продавався в Західній Європі, то у нього немає таких провалів з пасивною безпекою, як у "китайців". Порядок і з надійністю, яка до того ж підкріплена "дорослою" гарантією - три роки або100 000 км.
2. Geely CK - від 149 900 грн.
Китайська модель вже не перший рік утримує одну з найнижчих цін на ринку. Звичайно, в найдешевшій комплектації Norma
теж немає ні єдиного сучасного атрибуту комфорту і безпеки - але в порівнянні з Matiz є хоча б запаска. Салон не назвеш зручним: він затісний, а пластик рясно виливає фенольні "аромати". Відрада хіба в тому, що Geely можна назвати найнадійнішим авто з "китайців", і це підтверджують таксисти: машина витривала і гранично проста в обслуговуванні, та й запчастини кишеню не тягнуть. До речі, якщо хочеться трохи більше комфорту, то є сенс доплатити зовсім небагато. Geely CK з кондиціонером, гідропідсилювачем керма, електросклопідйомниками і центральним замком лише на 8000 грн. дорожче від куцої стартової версії.
3. ЗАЗ Sens - від 154 000 грн.
Запорізьке дітище веде свій родовід від Opel Kadett зразка 1984 року - саме на його агрегатній базі побудований вихідний Daewoo Lanos. Правда, економ-варіант ЗАЗ Sens отримав мелітопольські мотор (1,3 л, 70 л.с.) і коробку передач. У базовому оснащенні Sens зовсім порожній. Гідропідсилювач керма здорожує машину на 4400 грн, а якщо захочете ще кондиціонер, центральний замок і передні електросклопідйомники, то доведеться викласти 171 600 грн.
4. BYD F0 - від 159 900 грн.
Китайський малюк - "неліцензійна копія" Citroen C1 першого покоління. Автомобільчик помітно тісніше, ніж Matiz, - заднє сидіння розраховане швидше на дітей. Зате F0 може похвалитися оснащенням більш привабливим: навіть у базовій версії є електросклопідйомники, безключовий доступ, кондиціонер і гідропідсилювач керма. У версії на 10 000 грн дорожче можна отримати ще ABS і дві фронтальні подушки безпеки. Доступним варіантам покладена тільки механічна КПП, а якщо захочеться автомат, то доведеться викласти 239 000 грн.
5. SAIPA TIBA- від 169 900 грн.
Іранська марка Saipa - темна конячка: пару років тому вона пробувала самостійно вийти на наш ринок, а не так давно вирішила перейти під крило однієї з великих українських дилерських корпорацій. TIBA - найсучасніша модель виробника, якщо таке поняття доречно: за дизайном і технічним рівнем вона десь на рівні кінця 90-х років. Компактний седан не вражає якістю матеріалів і збірки, салончик затісний, але багажник досить місткий.
У стартовій версії є кондиціонер і магнітола з МР3-ресивером, а за 180 900 грн. запропонують варіант з двома подушками безпеки і ABS. Судити про надійність конструкції настільки ж непросто, як і зустріти на вулицях Saipa: за два останні роки в Україні було продано трохи більше двох сотень іранських машин.
6. ЗАЗ Lanos - від 172 920 грн.
Модель довгий час була найпопулярнішим авто в Україні - не в останню чергу завдяки невибагливості, можливості ремонту "на коліні" і невисоку вартість запчастин. Базовий Lanos настільки ж простий в оснащенні, як і Sens. Машина з кондиціонером, гідропідсилювачем і декількома іншими принадами потягне вже на 193 820 грн, ледь вкладаючись у відведений ліміт. Той випадок, коли вже зовсім не дешево, але як і раніше сердито.
7. Daewoo Nexia - від 178 500 грн.
Фактично той же Opel Kadett, що і Lanos, тільки у вихідному кузові, що пережив пару рестайлінгів. Основні мінуси в порівнянні з запорізьким аналогом - менш зручна компоновка салону і пасивна безпека гірше. Серед плюсів - більш акуратна збірка і краща якість комплектуючих, симпатичне оформлення інтер'єру і багажник більшого об'єму. Серед решти на нашому ринку комплектацій кондиціонер є лише в найдорожчій за 225 тисяч, база ж - ще більш "гола", ніж у Lanos: в ній, як і у Matiz, немає запаски.
8. GEELY С2 / GX2 - від 179 900 грн.
Варіант С2 пропонується в єдиній спартанської комплектації з 1,3-літровим мотором і МКПП. Оснащення не передбачає ні АБС, ні подушок безпеки, хіба що є гідропідсилювач керма і радіоприймач. У наявності - тільки машини 2013 випуску. Є також і версія з поліпшеним екстер'єром в стилі такого собі псевдокроссовера - GX2. Базова комплектація аналогічна С2, машини 2013 пропонуються за тією ж ціною, а роком свіжіше - на 10 тисяч дорожче. Оснащення Комфорт вартістю не дотягли всього 100 грн до 200 тисяч - але зате в ньому вже є пара подушок і АБС, а також медіаресівер з МР3.
9. JAC J2 - від 187 900 грн.
І знову Китай, і знову компакт-клас - але зате, мабуть, найбільш свіжа конструкція і найбільш симпатичний дизайн. Бензиновий мотор об’ємом 0,9 л-в парі тільки з п'ятиступінчастою механікою. Комплектації непогані, але вже традиційно найпростіші засоби безпеки є тільки в більш дорогому варіанті за 197 900 грн.
10. Geely MK - від 188 900 грн.
Третя модель марки Geely в нашому рейтингу - точніше, навіть не модель, а ціле сімейство, в якому і седан, і хетчбек (причому в двох варіантах, включаючи псевдокроссовер з незабарвленим обвісом кузова МК Cross), і глибоко модернізований седан під новим індексом GC6. Що показово, всі версії, включаючи найбільш сучасний GC6, укладаються у відведені 200 000 грн. Як і інші Geely, відрізняються невибагливим інтер'єром, але цілком надійні, невибагливі і недорогі в експлуатації. Цікаво, що виробник і імпортер дають на всі моделі гарантію на п'ять років або100 000 км.