Консультує Михайло Бінусов, начальник Інспекції з питань захисту прав споживачів у Черкаській області
Інспекція з питань захисту прав споживачів у Черкаській області має право завітати до суб’єктів господарювання для проведення планової та позапланової перевірок.
Планова перевірка здійснюється в тому разі, коли суб’єкт господарювання включений до квартального плану проведення перевірок. Цей план затверджується Держспоживінспекцією України. Про планову перевірку суб’єкта господарювання повідомляють за 10 днів до її початку. У направленні про проведення перевірки вказується період часу, протягом якого очікується перевірка (зазвичай, близько 5 днів), та назва й адреса суб’єкта підприємницької діяльності.
Перелік документів, які мають бути у інспектора під час проведення планової перевірки:
1) направлення Інспекції з питань захисту прав споживачів у Черкаській області, де вказано ПІБ та посаду інспектора, що здійснює перевірку та назва суб’єкта господарювання;
2) наказ Інспекції з питань захисту прав споживачів у Черкаській області про направлення на перевірку інспектора;
3) посвідчення інспектора Держспоживінспекції у Черкаській області.
Позапланова перевірка здійснюється без попередження. Підставою для неї є скарга споживача про порушення його прав. Особливістю позапланової перевірки є те, що Інспекція може перевірити суб’єкта господарювання
лише за фактами порушення, вказаними у заяві скаржника. Суб’єкт господарювання має право ознайомитися зі змістом заяви, крім персональних даних споживача.
Перелік документів, які має надати інспектор під час проведення позапланової перевірки:
1) скарга споживача та інші надані ним документи, що є підставою для проведення позапланової перевірки;
2) згода Держспоживіспекції України про проведення позапланової перевірки, де вказано назву суб’єкта господарювання;
3) наказ Інспекції з питань захисту прав споживачів у Черкаській області про направлення на перевірку інспектора;
4) посвідчення інспектора Держспоживінспекції у Черкаській області.
При появі інспектора суб’єкт господарювання має право з’ясувати його особу (навіть записати ім’я і посаду) та вимагати документи, що є підставою для проведення перевірки.
Сподіваюся, що ці поради допоможуть суб’єктам господарювання впевнитися, що перед ними справжній інспектор Держспоживінспекції.
Телефон для консультацій: (0472) 45-62-05