Як дешевше: купити нове авто зараз, ще без Євро-5, чи після нового року, без спецмита в 5% з’ясовували експерти
Auto.ria.com.
Дві п'ятірки
Автомобілів продається менше, але потреба українців у них не зменшилася, незважаючи на головну перешкоду - триразове зростання цін у місцевій валюті. Цю ситуацію експерти називають «відкладений попит». Частина потенційних покупців вимушена тимчасово відмовитися від придбання транспорту, інша частина замість покупки нового авто вивчає оголошення з б/в машинами. Залишається також третя частина покупців, які не готові розлучитися з ідеєю отримати новий автомобіль з салону.
Кінець року завжди грав на руку покупцям нових авто: економити дозволяють сезонні акції та знижки у зв'язку з початком виробництва на заводах автомобілів вже наступного модельного року. Але українському покупцеві вибір ускладнюють дві «п'ятірки»: введення з початку 2016 року обов'язковий мінімуму Євро-5 і скасування тимчасової надбавки у 5% до ввізного мита.
Євро-5
Очевидно, що автомобілі, які відповідають більш високому стандарту екологічної безпеки, у зв'язку з більш складною конструкцією, будуть дорожчі від тих, які відповідали Євро-4. Більше того, оскільки в Європі вже діють норми Євро-6, швидше за все, автомобілі, які будуть імпортуватися до нас у 2016 році, матимуть сертифікат Євро-6. Це означає, що вони будуть істотно дорожчі, ніж машини Євро-4. Транспортні засоби, що випускаються на території України, також після нового року повинні відповідати вимогам Євро-5, тобто їх виробництво теж стане дорожче.
Підсумок: ведення Євро-5 дозволить в деякій мірі знизити викиди шкідливих речовин автотранспортом, але з цієї ж причини автомобілі стануть дорожчими. Експерти називають цифри від 500 до +1000 євро надбавки у вартості для кожного авто. Бонус: бажаючи продати склади авто без Євро-5, дилери можуть бути більш поступливими з цінами зараз.
Мінус 5% розмитнення
Тимчасова надбавка до ввізного мита у розмірі 5% буде скасована з 1 січня 2016 року. Здавалося б, усе просто: машини стануть дешевшими на 5%. Але, практика показує інший результат ситуації, як сталося, наприклад, з недавнім скасуванням додаткового імпортного збору. Як тільки скасували ставки 2,15% і 4,32% для відповідних категорій ТЗ, відразу ж з'явився указ КМУ №724, за допомогою якого змінився принцип оцінки митної вартості товарів. На якийсь час навіть було зупинено оформлення вантажів на митницях, причиною чого деякі імпортери назвали спробу ДФС збільшити митну вартість товарів.
Термін «середньозважена митна вартість», використаний в указі, занадто абстрактний, і викликає ряд питань навіть у працівників митної служби з чималим стажем. Адже ті ж автомобілі, однієї моделі, можуть відрізнятися за ціною в 2 рази, залежно від версії і комплектації. Причому, версії комплектацій авто постійно оновлюються, їх сотні тисяч, і вивести одну «середню» може виявитися нереальним завданням.
З іншого боку існує проблема заниження вартості імпортних автомобілів. Немає єдиного механізму, як відрізнити схожі товари з різною задекларованої вартістю. Наприклад, імпортер чесно замовляє на заводі партію автомобілів з «полегшеною» комплектацією, щоб отримати можливість продавати їх дешевше. Якщо ж ці більш дешеві автомобілі, завдяки новому, запропонованому механізму, оцінити як звичайні, імпортер програє, а покупець не отримає машини з меншою кількістю опцій за регулярною ціною.
Підсумок: очікувати пропорційного зниження вартості нових автомобілів у зв'язку зі скасуванням тимчасової митної надбавки, ймовірно, не варто.
Склади
На стоянках деяких автосалонів ще можна знайти автомобілі навіть 2014 року випуску. Та й календарний 2015 р. у виробників вже змінився модельним роком 2016. Значить, «старі» автомобілі потрібно швидше продавати, адже покупці завжди хочуть щось нове. А ще норми Євро-5 - що якщо наявні автомобілі їм не відповідають? Це хороший момент для покупців, адже дилери захочуть спустошити свої склади якнайшвидше, щоб не отримати проблем з Євро-5 в 2016 році.
Купувати чи почекати?
Найбільша ймовірність така, що автомобілі не подешевшають. І навіть навпаки: у зв'язку з введенням нових митних механізмів і набранням чинності норм Євро-5 після нового року, зниження мита на 5% навряд чи серйозно позначиться на кінцевій вартості машин в салонах. Крім того, слід розуміти, що знижки та акції не можуть бути нескінченними, адже роблячи подарунок клієнту, салон менше заробляє сам, але це не зменшує його витрат, як підприємства. Натомість, якщо зараз у вас є заощаджена достатня сума і ви плануєте купити новий автомобіль - стежте за акціями та знижками у дилерів, ймовірно, зараз відносно сприятливий грунт для покупки нового автомобіля. А ще не забувайте про майбутні вибори, цей факт дає трошки тимчасової стабільності національній валюті.
Більше порад читайте у розділі
Бізнес-поради.