Думаєте над власним бізнесом, але не знаєте з чого почати?
ЛIГАБiзнесIнформ
пропонує п'ять порад від коучів і викладачів B2B Academy.
Як майбутньому підприємцб правильно вибрати напрямок діяльності і що потрібно знати і вміти, щоб перший же проект виявився успішним? Експерти B2BAcademy Міжнародного центру інтернет-торгівлі Allbiz, розповіли, на чому зосередитися і де варто зробити зупинки на шляху до успіху в підприємницькій справі.
1. З чого почати?
Перше, що вам потрібно зрозуміти, - в якій сфері ви будете відкривати бізнес. Вивчити тонкощі підприємництва буде набагато простіше, якщо ви раніше вже працювали в цій сфері, вам знайомі всі її секрети. "Елементом" освіти при старті своєї справи стане досвід, отриманий раніше в роботі по найму. Так, у вас є можливість навчатися всьому необхідному за гроші роботодавця, а не за свої.
І непогано б, щоб ви пройшли в обраній вами сфері кілька етапів кар'єрного росту. Тоді ви будете розуміти, як побудувати власну компанію, які ланки необхідні для її ефективної роботи, які обов'язки покладаються на кожний підрозділ і, що не менш важливо, як зрозуміти продуктивність її роботи і доцільність існування.
2. Як прокачати в собі підприємця?
Ведення бізнесу вимагає наявності специфічних умінь, які постійно потрібно "прокачувати". Підприємець повинен знати, які саме навички йому потрібно розвивати в собі.
Це - головні вміння, які необхідно постійно посилювати, якщо ви хочете стати частиною успішної бізнес-середовища.
3. Де навчитися?
Варіантів джерел знань багато. Наймасштабніші з них - університети, MBA. Однак їх вартість багатьом не по кишені. У сучасному світі потроху зникає поняття "спеціальність". Успішна людина часто займається самоосвітою, вивчаючи тільки те, що їй дійсно потрібно саме зараз. Важливо в першу чергу шукати можливість отримати більше прикладних знань, ніж теорії: займатися самоосвітою і підходити до потоку інформації вибірково. Ви можете піти на курси і лекції, де буде проходити обговорення актуальних проблем підприємців, де можна буде попрактикуватися у вирішенні існуючих завдань бізнесу. Якщо можливості особисто бути присутнім на курсах у вас немає - онлайн-сервіси навчання, такі як Coursera, EdEx, Khan Academy, український Prometheus і багато інших ресурсів, вам в цьому допоможуть.
Ще один варіант самостійного пізнання тонкощів підприємництва - слухати міжнародні або локальні вебінари від фахівців вашої галузі, але при цьому орієнтуватися на наявність реальних кейсів і досвіду спікерів.
4. Чи варто прогинатися під мінливий світ?
Ми живемо і працюємо в надзвичайно мінливому світі. Підприємці повинні бути гнучкими, здатними адаптуватися на льоту до нових умов гри на ринку. Без цієї здатності не розраховуйте на довговічність вашого бізнесу. Якщо ви молоді, швидше за все, проблеми з адаптивністю у вас не виникне. А ось в зрілому віці важче миритися з тим, що ви чогось можете не знати або не вміти з висоти-то вашого досвіду. Не варто триматися за такі забобони, бути занадто самовпевненими, адже вчитися ніколи не пізно. Якщо ви не змінюєтеся самі і не адаптуєте власний бізнес, конкуренція викине вас на узбіччя.
5. На чому сфокусуватися?
Скільки б ви не вчилися, неможливо стати однаково першокласним фахівцем у всіх сферах. Рано чи пізно ви почнете делегувати частину обов'язків. Власник бізнесу повинен розуміти суть всіх процесів і поверхово в них розбиратися. Навіть не стільки для контролю підлеглих, скільки для того, щоб не втрачати цілісності картини.
Визначте, які стратегічно важливі завдання ви не можете повністю довірити нікому іншому. Це можуть бути фінанси, продажі, просування. Ви можете не вникати в деталі, але в загальних рисах повинні розбиратися у всіх важливих аспектах підприємництва, щоб не потрапити на вудку красивих обіцянок і презентацій підрядників або підлеглих. З іншого боку, важливо розуміти, з якими обов'язками ви можете розлучитися без проблем. Це допоможе вам не розпорошуватися на дрібні нюанси роботи, стаючи мікроменеджером.
Підприємництво в усьому світі виходить на новий етап розвитку. Уже мало просто виробляти хороший продукт і вміти його продавати. Сучасний бізнесмен повинен поєднувати в собі відразу кілька іпостасей: бути освіченим, прогресивним, вміти адаптуватися до інновацій і бути готовим безперервно вчитися.