Не їжу, а інтелектуальне приємне спілкування в дружній компанії та затишній обстановці пропонують у новому нетиповому для Черкас кафе. Заклад так і назвали – некафе. Платять тут не за чай-печиво, а за час перебування. З’явився заклад напередодні Нового року й одразу ж спричинив хвилю інтересу попри відмову від реклами. Власники некафе зробили ставку на соціальні мережі.
Ідея
Для України така ідея не нова – знавці нараховують до 10 подібних закладів на її теренах, переважно у великих містах. Називаються по-різному – некафе, антикафе, смарт-кафе. Як розповів порталу «Діловий регіон» менеджер і натхненник проекту Василь Калиновський, ідею він запозичив із соцмережі: «Ми працюємо не для того, щоб когось нагодувати чи напоїти, це не заклад громадського харчування. Ми більше для того, щоб люди прийшли поспілкувалися на цікаві теми без алкоголю».
Команда
Некафе обслуговує всього дві людини – менеджер проекту Василь Калиновський з помічником. Вони стежать за часом перебування відвідувачів, відповідають за організацію простору відпочинку, розміщення клієнтів тощо. Тут у нагоді став досвід Василя Калиновського, який працював у закладах громадського харчування та отримав профільну вищу освіту. Офіціантів тут немає – повне самообслуговування. Чай, кава, печиво – у вільному доступі. Фінансові питання вирішуються зі спонсором проекту – Оленою Ятченею.
Приміщення
Для розташування некафе шукали місце тільки в центрі. «Звісно, хотілося, щоб був перший поверх із прямим виходом на Шевченка, – говорить Василь Калиновський, – але ми врахували досвід львівської «Криївки» - мало хто знає, де вона, але всі знаходять через своїх друзів».
Колишнє приміщення банку організатори максимально наповнили домашнім затишком – настільні лампи, диванчики і пуфики, книги, журнали, для меломанів – навушники,. Доволі простору кімнату розділили на зони – для ігор і фільмів, для бесід, для музики, для ділових переговорів. Окреме місце відвели для міні-кухні – в невеликому буфеті вміщуються запаси кави, чаю та печива. Тут же чайник і кулер. «Поки що місця вистачає. Під час відкриття, правда, було тіснувато», – говорить Василь Калиновський.
Дизайнера для облаштування інтер’єру не залучали – обійшлися власними силами і фантазією. «Було дуже мало часу. Ми хотіли відкрити його до нового року, а залучення дизайнера уповільнило б реалізацію проекту», – пояснює Василь Калиновський.
Реклама
Від традиційної реклами було вирішено відмовитися. Навіть вивіску не замовляли – роздрукували назву на звичайному аркуші, заламінували і повісили. Натомість команда взялася активно просувати некафе в одній із соцмереж, створивши групу. Великі сподівання власники покладають і на «сарафанне радіо», бо ніщо не працює краще, ніж рекомендація друга.
«Ми не відмовляємося від реклами. Можливо, нам потрібна буде велика реклама, але це вже ближче до літа буде зроблено», – говорить Василь Калиновський.
Клієнти
Основні відвідувачі некафе – це переважно молодь 15-25 років. За словами Василя Калиновського, починали з того, що запрошували своїх друзів, а вони ще когось. Уже зараз, через кілька тижнів після відкриття, заклад завоював постійних клієнтів. Їх небагато, але вони заходять раз на 1-2 дні.
Витрати і прибутки
Некафе по-черкаськи – бізнес партнерський. Стартовий капітал для створення закладу надала Олена Ятченя.
Про окупність подібних закладів можна говорити через півтора-два роки, а некафе працює менше місяця. «Поки що я задоволений, – говорить Василь Калиновський, – а за рік-два проект себе покаже».
Ризики
Найбільший ризик для такого бізнесу в Черкасах – це літо, вважає Василь Калиновський. Взимку люди шукають тепле затишне приміщення, де можна було би поспілкуватися з друзями, посидіти в інтернеті, просто цікаво провести довгі вечори. «Влітку можна і на лавочці посидіти з друзями», – резонно зауважує Василь Калиновський. Вихід бачить в організації цікавого дозвілля, а також планує додати до асортименту холодні безалкогольні напої, фасоване морозиво. Власного виробництва харчових продуктів некафе не має – це значно спрощує процедуру відкриття та погодження із санітарно-епідеміологічною та пожежною службами.
Труднощі
Проект було запущено у дуже стислі терміни, щоб устигнути до Нового року. Зараз, за словами Василя Калиновського, найбільше складнощів виникає тоді, коли доводиться пояснювати відвідувачам, особливо тим, хто відзначає якесь свято, що в некафе не можна вживати алкоголь – його тут немає і приносити з собою заборонено. Але після роз’яснень клієнти із розумінням ставляться до такого обмеження.
Перспективи
Залучати відвідувачів організатори планують завдяки створенню культурно-розважального інтелектуального простору в некафе. «Ми будемо запрошувати художників, письменників, фотографів, людей із цікавими захопленнями, – ділиться планами Василь Калиновський, - хочемо створити невеликий культурний осередок у Черкасах».
Матеріал підготовлено порталом "Діловий регіон" в рамках проекту "Практика бізнесу"