З початку року в Україні почав діяти екологічний стандарт «Євро-5». Це означає, що в країну тепер не можна ввозити авто старше 2009-2010 років випуску – періоду, коли норма «Євро-5» почала діяти в ЄС.
Як перехід на новий стандарт відіб’ється на ринку авто в Україні, в ефірі радіостанції
Голос Столиці розповів голова Всеукраїнської асоціації автомобільних імпортерів і дилерів Олег Назаренко.
– Я не підтримую приєднання до європейських екологічних стандартів, принаймні, таке термінове. Поки що у нас працюють екологічні стандарти по бензину «Євро-3». І ми навіть підтримували торік законопроект про відстрочення введення стандарту «Євро-5», але, на жаль, ми програли. І тепер як законослухняний громадянин я зобов’язаний буду виконувати закон. Спричинить це зміни на автомобільному ринку? На автомобільному ринку при імпорті авто з ЄС ніяких змін не відбудеться абсолютно, тому що в Європі вже діє стандарт «Євро-6», отже, автомобілі з Європи, що поставляються в Україну, всі відповідають «Євро-5», а то й «Євро -6», - зазначив Олег Назаренко.
За його словами, для автомобілів, які постачалися в Україну минулого року з Японії, Кореї і Китаю, може відбутися певне подорожчання. «Євро-5»-автомобілі оснащені додатковими нейтралізаторами і каталізаторами, тому вони дорожчі. І певне подорожчання цих авто можливо.
- При цьому з 1 січня був скасований п’ятивідсотковий імпортний збір, і тому автомобілі могли б і подешевшати на 5%. Але подорожчання у зв’язку з екологічним стандартом це здешевлення компенсує, - говорить Назаренко.
Перехід від «Євро-4» до «Євро-5», за словами експерта, здорожчує автомобіль на 300-500 доларів.