В Інтернеті є багато статей і доступних матеріалів, які пояснюють як написати бізнес-план. Але підготовка бізнес-плану не означає написання його за шаблоном або копіювання готових проектів. Він може бути таким же простим, як замітка на серветці, або ж це може бути документ на 40 сторінок з кількома розділами та підрозділами, де докладно описуються всі операції компанії, продукти і фінансова сторона.
Про те, як підготувати успішний бізнес-план і з чого потрібно починати, пише
UBR з посиланням на Discover Business.
Перш ніж приступити до написання бізнес-плану, приділіть час на проведення досліджень та аналізу галузі, щоб зібрати важливу інформацію.
Зосередьте увагу на таких питаннях:
- Маркетингові стратегії
- Нормативно-правову база
- Вимоги до капіталізації
- Можливості фінансування
- Структура організації
- Ризики
- Конкуренція
Перед тим, як відкривати свій бізнес, проаналізуйте галузь та оцініть можливості розвитку в ній. Такий аналіз допоможе вам:
- розпізнати і проаналізувати шляхи уникнення та скорочення бізнес-ризиків;
- визначити головні тенденції в галузі, включаючи проблемні сторони в ній;
- оцінити фінансові вкладення;
- оцінити продукти і послуги, а також можливості.
АНАЛІЗ ГАЛУЗІ ЗА МЕТОДИКОЮ ПОРТЕРА
Аналіз п'яти сил Портера - методика для аналізу галузей і вироблення стратегії бізнесу, розроблена Майклом Портером у Гарвардській школі бізнесу в 1979 році. Цей метод став найбільш використовуваним для аналізу будь-якої галузі, щоб успішно в ній працювати і конкурувати.
П'ять сил Портера, які впливають на всі ринки і галузі:
1. Загроза появи нових гравців
Коли компанії можуть увійти в галузь з відносною легкістю, вони матимуть конкурентну перевагу.
Ринки, що приносять високий прибуток, залучають нових гравців. В результаті з'являються численні нові гравці, істотно знижують прибуток. Якщо не вживати дій щодо блокування або утруднення входу нових гравців, прибуток буде послідовно знижуватися зі зростанням рівня конкуренції.
Державне регулювання, лояльність клієнтів, патенти і авторські права можуть стати бар'єром для нової компанії, яка тільки виходить на ринок.
2. Ринкова влада постачальників
Постачальники товарів, послуг і матеріалів, яких потребує бізнес, можуть сильно вплинути на конкурентоспроможність компанії. Якщо є кілька альтернативних продуктів і лише кілька постачальників, які можуть запропонувати конкретний матеріал, вони можуть диктувати ціни, кількість і терміни доставки його на підприємство.
3. Ринкова влада споживачів
Споживачі впливають на компанію, вибираючи серед конкуруючих продуктів на ринку оптимальні за якістю та ціною. Таким чином, клієнти можуть вплинути на зміну ціни, якщо компанія не хоче їх втратити. І чим більший розмір покупки, тим незговірливіші споживачі з продавцями.
4. Наявність товарів замінників або послуг
Якщо дві компанії з аналогічними продуктами конкурують у галузі, то кожна з них отримає вигоду за рахунок реклами і маркетингу, що збільшить споживчий попит.
Наявність товарів-замінників установлює планку цін, за якими виробники продукції галузі можуть продати свої товари, не дозволяючи при цьому споживачам переключитися на товари та послуги конкурентів.
5. Конкурентна боротьба
Цей фактор в аналізі враховує кількість конкурентів у галузі та їх відносну силу. У галузі з безліччю компаній, які пропонують аналогічні продукти, складно проконтролювати міграцію постачальників і клієнтів.
Портер вважає, що аналіз п'яти сил може допомогти спрогнозувати здатність компанії конкурувати і залишатися прибутковим. З його допомогою ви отримаєте достатньо інформації, щоб сформулювати довгострокові і короткострокові стратегії для написання ефективного бізнес-плану.
Вам варто відповісти на наступні
ключові питання про галузь і здібності вашої компанії успішно функціонувати в ній, коли закінчите аналіз:
Які основні економічні характеристики галузі?
Наскільки ваша компанія конкурентоспроможна, щоб працювати в галузі?
Які тенденції та зміни варто очікувати в цій галузі і звідки вони прийдуть?
Яка буде реакція на появу вашого підприємства на ринку?
Які фактори допоможуть вашій компанії досягти успіху?
Які перспективи галузі для рентабельності, і який потенціал для зростання бізнесу?
Чи буде компанія конкурувати на місцевому, національному, регіональному чи міжнародному рівні?
Які трансформації і зміни потрібно зробити з товарами і послугами, щоб зробити їх конкурентоспроможними на ринку?
Аналіз галузі не плутати з аналізом ринку або аналізом конкурентів. Аналіз галузі описує продукти, які пропонуються в конкретній галузі, а також параметри ринку, що стосуються економічних, нормативних та політичних проблем. Якщо аналіз галузі визначає масштаби ринку, то аналіз ринку говорить власникові бізнесу, наскільки рентабельним буде продукт.