ПОРТАЛ
15 грудня 2016, 16:14

Перекладач


перекласти з:

перекласти на:

Колектив пологового будинку став на захист головного лікаря та репутації закладу

Працівники комунального закладу «Черкаський міський пологовий будинок» «Центр матері та дитини» направили колективний лист-звернення на адресу міського голови Черкас Анатолія Бондаренка та директора департаменту охорони здоров’я Черкаської міської ради Олега Стадника. У ньому персонал просить, відкинувши емоції та зваживши конкретні факти, захистити честь закладу, добре ім’я головного лікаря та медицини міста.

Колектив пологового будинку став на захист головного лікаря та репутації закладу

«Колектив КЗ «ЧМПБ «Центр матері та дитини» глибоко обурений упередженим і однобоким поданням у засобах масової інформації роботи пологового будинку, зокрема, в передачі Ольги Фреймут, роботі нашого закладу поставлено – 0».

Звичайно, «експертний рівень» такої оцінки важко назвати навіть суб’єктивним, адже оснований він передусім на емоціях, а не фактах. На свій захист медики наводять низку аргументів.

- По-перше оцінювати роботу всього колективу – а це більше шестисот осіб - лише за одним показником і поверховими враженнями погодьтеся не зовсім коректно. Тим більше ставити тавро «ганьба» людям, які щодня рятують чиїсь здоров’я і життя, - говорить завідувач акушерським відділенням КЗ «ЧМПБ «Центр матері та дитини» (база «1) Олександр Ємець. – По друге, якщо уже аналізувати показник перинатальної смертності, то слід бути об’єктивними. Адже в Черкасах, цей показник нижчий від середнього по країні. Навіть у країнах з високим рівнем життя населення та високою якістю медичного обслуговування лікарям так і не вдалося подолати це явище.

За словами лікаря, причинами перинатальної смерті є ціла низка факторів. А тому погіршення екології, стану здоров’я жінок, економічні негаразди і, як наслідок зниження якості життя, часто впливають набагато більше, ніж фактор медичний.

Щодо конкретних випадків, то втрата дитини – безумовно тяжке горе для матері та родини. Проте не завжди і лікарі можуть стати цьому на заваді. – Кожен такий випадок розслідують спеціальні комісії як на міському, так і обласному рівнях. Саме вони докладно вивчають та аналізують: чи не було порушень з боку лікаря. У своїй діяльності медики керуються не просто інтуїцією, чи власним баченням, а передусім нормами та протоколами, які регламентують лікування тієї чи іншої хвороби. Це – закон для медиків, і вердикт винен/не винен можна приймати лише на їх основі.

Тепер щодо головного лікаря. Безумовно він, як керівник закладу, несе відповідальність за все. Однак перекладати на нього всю провину, тим більше за лікувальні справи, які є компетенцією завідувача акушерського відділення теж неправильно, вважають працівники комунального закладу.

Як управлінець, головний лікар має широке коло не лише повноважень, а й обов’язків. І тримати на плаву такий заклад в умовах вкрай обмеженого фінансування – сьогодні не просто. Тим більше мова йде про один заклад, але дві бази (колишній 1-ий та 2-ий пологові будинки). За словами бухгалтера закладу, з обіцяних 3 млн. 900 тис., медики отримали лише 600 тис. На капітальні ремонти не виділили нічого. Забезпечити харчування пацієнта вони мають за 6 грн. на добу, лікування – за 7 грн. Тож, якщо хтось знає як забезпечити належне лікування без так званих благодійних внесків, медики залюбки скористаються таким досвідом.

Держава, декларуючи безкоштовну медицину, і практично не виділяючи на неї кошти, по суті перекладає всі витрати на плечі пацієнтів. Негатив же зрозуміло іде, в першу чергу, на лікарів, констатують працівники закладу. Проте всім хочеться лікуватися в хороших умовах та з сучасним обладнанням і все це вимагають від головного лікаря. А тому лікарі змушені сьогодні шукати меценатів, залучати благодійну допомогу, аби не лише забезпечувати поточні витрати, й вкладати у розвиток.

«Під керівництвом головного лікаря Зеленька В.М. та силами співробітників пологового будинку проведено поточні ремонти структурних підрозділів, створені сімейні індивідуальні пологові зали, закуплено та постійно оновлюється обладнання для відділення новонароджених, пологових залів, гінекологічних відділень.

З метою покращення умов перебування та за допомогою влади проведено капітальний ремонт поверху на базі «1, планується подальше проведення ремонтів в інших відділеннях, перекрита покрівля жіночої консультації та гінекологічного корпусу на базі №2, проведено автономне освітлення на обох базах, закуплено та установлено електрогенератор на базу №2», - пишуть лікарі у колективному зверненні.

Головне ж, за словами медиків, про що не слід забувати, те що заклад приймає у рік близько 3,5 тисяч пологів. Щодня його фахівці отримують багато хороших відгуків за професіоналізм та надану допомогу і підтримку. Однак, це часто залишається непоміченим, адже, на жаль, хороші справи, рідко стають резонансними. Проте пацієнтів, готових стати на захист лікарів, насправді не бракує.

Своїми враженнями від перебування в закладі поділилася роділля Тетяна Прокопова. Вона залишилася задоволена і умовами, і ставленням лікарів.

«Пологи такий процес, яким легким назвати важко, але він відбувся природним шляхом. Мені в ньому дуже сильно допомогла акушерка Дейнека Ірина Володимирівна. Я їй дуже вдячна. Це мої другі пологи - мені є з чим порівнювати, - говорить Тетяна. Акушерку вона називає справжнім професіоналом. «Дитина народилася швидко і без ускладнень. І я в цілому дуже задоволена. Саме ставлення було дійсно людяним».

Позитивні враження від партнерських пологів має і родина Тимошенків. Їх малюку уже чотири дні, тож головне випробування для них вже позаду.

«Пологи загалом відбулися добре, хоч і були не з легких. Лікарі адекватно оцінили ситуацію і повели себе як професіонали. Умовами перебування в палаті ми також цілком задоволені. Постійно заходять медсестри розповідають і показують як правильно годувати новонародженого, як робити масажі, пеленати, бо все для нас нове», розповідають молоді батьки Аня та Сергій.